Cand informatia este gratis, ignoranta costa!!!


Eticheta cu Aloe Vera, ingrediente Aloe 0,005%As vrea sa va impartasesc o informatie despre care habar nu aveam inainte, dar pe care o verific tot mai des acum.

Eticheta unui produs este pentru reclama. Daca vrei sa stii ce este in produsul respectiv trebuie sa te uiti la ingrediente.

De ce? Deoarece legea ii obliga pe producatori, distribuitori etc. sa treaca ingredientele in ordinea descrescatoare a greutatii/concentratiei lor in compozitie.

Adica, primul ingredient este cel care este in concentratia cea mai mare, urmatorul are o concentratie mai mica s.a.m.d.

Voi face referire si la produsele cosmetice, deoarece toata lumea le foloseste si pentru ca am gasit si Legea nr. 178/2000 privind produsele cosmetice
Art. 17 - (1) - i): lista cuprinzand ingredientele care fac parte din compozitia produsului cosmetic, in ordinea descrescatoare a greutatii in momentul incorporarii lor; aceasta lista este precedata de cuvantul "ingrediente". Se vor mentiona ingredientele in concentratie mai mica de 1%, fara o ordine anume, dupa cele a caror concentratie este mai mare de 1%. Colorantii se pot mentiona dupa celelalte ingrediente.

Ce inseamna asta? Sunt multe produse care anunta pe eticheta ca sunt "cu aloe", de exemplu.

Daca te uiti la lista ingredientelor vei observa ca saraca aloe e pe la sfarsit, ceea ce inseamna ca in realitate produsul respectiv are si ceva urme de Aloe Vera, pe langa ingredientele majoritare.

Smecheria tine. Chiar eu imi amintesc ca am decis sa-i iau mamei mele un anumit detergent manual doar pentru ca acesta anunta pe eticheta ca ar contine Aloe si mi-am zis ca isi va proteja mainile de chimicalele care sunt prin detergenti.

Dar daca era doar o picatura de aloe in pachetul de 1 kilogram?
Ei bine, atunci nu stiam chestia cu ingredientele.

Am dat exemplul cu Aloe Vera deoarece toata lumea stie ca este benefica pentru corpul uman, iar daca eticheta vinde, atunci o eticheta cu aloe vinde cu atat mai mult.

Uite si confirmarea: Aici
Daca aveti suficienta curiozitate va puteti uita si ce inseamna functiile ingredientelor: Aici

Daca vrei si o explicatie a imaginii de inceput dar si o confirmare in plus a celor discutate intra Aici si da click pe primul din lista, pentru detaliile produsului "cu Aloe Vera", desi concentratia este 0,005%.

Actualizare:
Tocmai ce am vazut la TV o reclama la un detergent care contine micro-perle de Aloe Vera care, la randul lor, se deschid in timpul procesului de spalare si elibereaza ingredientul special Aloe Vera in tesaturi. Ce cool, agentul special Aloe Vera este trimis in misiune :) !!! Din curiozitate am cautat si la ingrediente, sa vad cat de micro este continutul de aloe https://www.sdb.henkel.de/activePDF/output/sdb_8007313_83046201.pdf

Adica tu te bazezi pe Aloe Vera cand cumperi, iar ei pun baza pe apa cand fabrica produsul?

Ati auzit de sampon cu aloe, creme cu aloe, detergenti cu aloe s.a.m.d?
Eu am vazut inclusiv sosete cu aloe si chiar am citit despre prezervative cu Aloe Vera. (cautati pe Google "aloe vera condoms").

Daca nu ma crezi uita-te pe eticheta samponului tau sau da o cautare pe google dupa "ingrediente sampon cu aloe": Aici

Esti uimit sa vezi ca te speli pe cap cu apa de la robinet si cu apa din samponul pe care ai dat ceva bani?

P.S.
Tocmai citesc cartea "Aloe Vera - Planta tamaduitoare" scrisa de Dr. Peter Atherton. Ma bucur sa citesc, inca de la introducere, o opinie care confirma parerea mea din aceasta postare:

"Problema este ca, desi toate aceste companii sunt nerabdatoare sa treaca pe eticheta Aloe Vera, ele de obicei, nu adauga suficienta Aloe in produs, asa ca va avea un efect slab.
De fapt, ele utilizeaza Aloe Vera ca un siretlic publicitar, pentru a-si vinde produsele.
Dar pentru a fi eficient, un produs trebuie sa contina Aloe Vera ca ingredient principal si nu doar ca aditiv minor."

Etichete: , , ,