Vama Veche Noua Ne Lipsesti


Vama Veche Noua Ne Lipsesti
N-am mai fost de cativa ani in Vama, dupa ce vreo 10-15 ani la rand vacanta de vara insemna obligatoriu cortul la 2 Mai si apoi la Vama Veche. Revazand acum la TV si pe net cateva imagini din Vama, brusc mi s-a facut dor :)

Prima data am ajuns in Vama Veche prin august '93 (avand corturile in 2 Mai) si in afara de plaja si un magazin-chiosc nu prea exista nimic "vizibil" in zona. Pe atunci chiar si in 2 Mai erau doar cateva repere:

Dobrogeanu', placintaria, Turist, Suberek si "La magarul tavalit".

Ar fi multe de spus, dar cel mai bine las imagini vechi sa vorbeasca.

Cam asa arata Vama in august '93, naturala si simpla :)

Vama in august '93, naturala si simpla
Mai am imagini mai vechi din 2 Mai, plaja dintre 2 Mai si Vama Veche si imagini de pe plaja.

Vama cea Veche s-a transformat intruna, schimbandu-se incet intr-una noua, dar si veche in acelasi timp.

Cei care erau si mai vechi prin zona ne spuneau la randul lor cum era inainte :)
Reintalneam in fiecare an grupuri cu care ne mai intalnisem cu cativa ani in urma, semn ca si ei reveneau cu placere. Din Pitesti, din Timisoara, Cluj, Bucuresti sau din restul tarii.
Au inceput constructiile, Nastase si Spagaton incercau prin 2003 sa interzica corturile pe plaja, apare si SaveVamaVeche, si Stufstock, incep sa apara si turisti straini s.a.m.d.

Plaja a devenit tot mai mica pentru atatea locuri de cazare, iar noi am tot migrat cu corturile spre granita cu Bulgaria, pana cand, intrand in UE, am inceput sa trecem alte vami in vacanta de vara.

Sper ca spiritul "vamaiot" nu s-a schimbat prea mult, dar am sa-mi dau seama numai atunci cand voi ajunge din nou in Vama. Nu de alta, dar spiritul locului este si suma spiritelor celor care revin aici in vacanta, desi sunt convinsi ca nu "VAMA-i fi" cum era odata.

Etichete: ,