Marketing si reclame


Marketing si reclame
Banuiesc ca toata lumea schimba programul atunci cand sunt reclame. Daca nu stiati, chiar daca schimbati sau nu canalul, tot platiti reclama atunci cand cumparati produsul respectiv. Asa ca daca tot o platiti, de ce sa nu va bucurati de ea?

Mie imi place reclama "care este":
In realitate, lucrurile stau cam asa. Strategia de marketing doreste ca produsele sa fie asociate cu ceva placut sau distractiv, informatiile sunt putine pentru ca secundele de publicitate sunt foarte scumpe iar verificarea cade in sarcina cumparatorilor.
Daca ne informam foarte bine si verificam inainte de a cumpara, s-ar putea sa amanam momentul achizitiei sau din contra, sa cumparam mai mult.
Daca luam ceva doar pentru ca am vazut reclama, s-ar putea sa ... asteptam "noul ceva" inainte de a mai cumpara.

Oricum, repet ce am mai spus. La fel ca spoturile tv si eticheta unui produs este tot reclama. Informatiile detaliate se afla in ingrediente, nu pe eticheta. Noi trebuie doar sa verificam.
Nu e nimic rau sa vedem reclamele de la TV sau de pe etichete, trebuie doar sa verificam daca beneficiile promise de reclama sunt reale. Probabil si de aceea apreciez reclama la Carlsberg, care spune ca e "probabil cea mai buna bere din lume". Nu-mi da o sentinta, ma lasa sa verific :)

Ca sa intelegem mai bine ce e cu marketingul si cu reclamele voi face o trecere in revista distractiva, informativa si verificabila :)

1. Esti la o petrecere si vezi o tipa superba.
Te duci la ea si ii spui: “Sunt cel mai tare din sala. Vrei sa dansezi cu cu mine?”. Asta inseamna marketingul direct. Daca n-ai curaj s-o abordezi direct dar o suni a doua zi, asta inseamna telemarketing.

2. Esti la o petrecere impreuna cu niste prieteni si vezi o tipa superba. Ii platesti o bere unui prieten, acesta se duce la tipa, arata spre tine si spune: “Tipul asta este cel mai tare de aici. Ai vrea sa dansezi cu el?”.  Asta inseamna publicitate.

3. Esti la o petrecere si vezi o tipa superba care vine spre tine si iti spune: “Stiu ca esti cel mai tare de aici! Vrei sa dansezi cu mine?" Asta inseamna recunoasterea brandului.

4. Esti la o petrecere si vezi o tipa superba. Te ridici, iti aranjezi cravata, te duci spre ea, te prezinti, esti grijuliu, ii oferi de baut, ii deschizi usa, o ajuti sa urce in masina, te oferi sa o duci pana acasa, iar la sfarsit spui: “A propos. Sunt cel mai tare tip de la petrecere. Nu ai vrea sa iesi cu mine?”
Asta inseamna relatii publice.

5. Esti la o petrecere si vezi o tipa superba. Exact cand tipa este intimpinata de gazda treci ca din intamplare pe langa ei. In acel moment gazda ii sopteste tipei: "Ma bucur ca ai ajuns. Ai fi pierdut cea mai tare petrecere si pe cel mai tare tip de aici!" Asta inseamna reclama mascata.

6. Esti la o petrecere si vezi o tipa superba. Te duci la ea si ii spui: “Sunt cel mai tare. Vrei sa dansezi cu mine?” Tipa iti da o palma peste ochi. Asta inseamna feedback din partea clientilor (sau publicitate negativa din partea concurentilor :).

7. Esti la o petrecere si vezi o tipa superba. Te duci la ea si ii spui: “Sunt cel mai tare. Vrei sa dansezi cu mine?” Ea te ia de mana si te prezinta sotului sau. Asta inseamna dezechilibru intre cerere si oferta.

8. Esti la o petrecere si vezi o tipa superba. Te duci la ea dar inainte sa deschizi gura, vine altul si-i spune: “Sunt cel mai tare. Ai vrea sa dansezi cu mine?” iar ea pleaca cu el sa danseze.
Asta inseamna competitia pe aceeasi piata. Daca in timp ce ei danseaza tu iesi afara si scrii ceva cu cheia pe masina lui, asta inseamna reclama outdoor.

9. Esti la o petrecere si vezi o tipa superba. Te duci la ea si inainte sa-i spui ca esti cel mai tare vine sotia ta. Asta inseamna restrictia de a intra pe piete noi.

10. Esti la o petrecere si vezi o tipa superba. Nu o cunosti, dar a venit cu prietenele ei, care cunoscandu-te bine i-au zis ca esti cel mai tare. Pana sa-i spui ceva ea, deja edificata, te ia de mana si dansati. Superb! Asta inseamna marketing in retea.

Etichete: , , , ,