Rege, regim si simplitate


Rege, regim si simplitate
Vazand azi pe ocazii.ro 8 carti postale legate de regalitate, am zis sa nu pierd ocazia sa dezvolt subiectul.

Bunicul (nascut in 1907) a fost primul pe care l-am auzit in 1990 spunand ca ar fi bine sa vina Regele. Si nu numai sa vina, ci si sa conduca tara.

Cand l-am intrebat de ce, a zis:
Bunicul meu era un om simplu, de la tara, care facuse razboiul si pe care nu-l clinteai din parerile lui.
Era interesat de ce se intampla in lume, cand auzea ceva la stiri era cu atlasul geografic sa vada unde s-a intamplat.

Atunci in '90 spunea ca Barbacioc (Gorbaciov) si Serbanache (Sevarnadze) nu degeaba ne-au scapat de Ceausescu, vor ei ceva. Stia bunicu-meu ce stia, ca luptase pe frontul rusesc.

Cand l-a vazut pe Mazilu la televizor ne-a zis: Asta e Mazilu!
- De unde stii matale de Mazilu?
- A venit la mine la balta (fusese pescar bunicu'), cica sa-i spun ce se vorbeste prin sat, pe la balta, pe la tarlele ciobanilor, cine vorbeste de rau regimul (comunist). Asta e!

Bunicu-meu fiind medaliat cu "Cruciada impotriva comunismului" (abia dupa '90 ne-a aratat), i-a dat de inteles sa-si vada de treaba, ca el are treaba la balta, nu cu ce vorbeste lumea prin sat.

Bunicul vorbea din propria experienta si despre Rege si despre regim. Acum, dupa atatia ani, imi dau seama cata dreptate avea bunicul meu, desi nu avea atatea informatii cum avem noi astazi. Si totusi, simplitatea si credinta i-au fost de ajuns sa vada drumul corect.

Intre timp bunicul a trecut la cele vesnice (Dumnezeu sa-l odihneasca). Ma gandesc cati altii ca el, memorie vie a vietii inainte de 1945 s-au prapadit si ce fundatie si legatura ar fi constituit in 1990 pentru revenirea la monarhie.

Vazand cele cateva carti postale, mi-am adus aminte cum arata certificatul de cununie al bunicului meu, din vremea Regatului Romaniei: cu insemne religioase si cu Stema Regala, adica exact valorile pe care le respecta bunicul meu.
Certificat de cununie - Regatul Romaniei

Etichete: ,