Aveti un stil de viata sanatos?

Aveti un stil de viata sanatos?
Vorbim deseori despre un stil de viata sanatos, dar haideti sa incercam sa definim acest concept.

Ca sa fie mai usor voi incerca sa definesc separat cei 2 termeni
Nici macar asa nu este foarte usor, deoarece o definitie unanim acceptata pentru "stil de viata" este la fel de dificil de gasit ca si definitia multimii in matematica. Voi incerca (la fel ca la multime :) sa definesc stilul de viata prin elementele care-l compun:
De remarcat ca astfel definit, "stilul de viata" este mai mult decat "modul de viata" cu care este asociat in mod uzual.

Ca sa simplific putin conceptul de stil de viata, am sa-l citez pe Aristotel care spunea ca "suntem ceea ce facem in mod  repetat".
Adica stilul de viata pe care-l avem este ceea ce facem de obicei. Dupa parerea mea aceasta ar fi cea mai simpla definitie.

Nici cu sanatatea nu este la fel de simplu cum s-ar crede.
Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) defineste sanatatea ca "stare de bine completa din punct de vedere fizic, mintal si  social si nu neaparat absenta bolii sau infirmitatii".

La Forever am auzit prima data o definitie cuprinzatoare despre sanatate:
la care as mai adauga si santatea mediului - vezi "Eco Forever".

Nu stiu daca Schopenhauer s-a gandit la toate aceste aspecte atunci cand a zis ca "Sanatatea nu reprezinta totul, dar fara sanatate totul este nimic"... 

Dar ca sa nu va bag in ceata definitiv, am sa simplific la maxim definitia "stilului de viata sanatos" la "obiceiuri sanatoase". Evident, tinand cont de elementele enumerate mai sus.

Am incercat sa fac aceasta simplificare tocmai pentru a cuantifica mai usor obiceiurile sanatoase pe care le avem sau nu.

In ceea ce ma priveste consider ca am urmatoarele obiceiuri sanatoase:
Sunt plin de calitati, nu-i asa :)  Dar am si obiceiuri mai putin sanatoase (va spun doar cateva :)
Cam atat despre mine. Voi cum stati cu "obiceiurile sanatoase"?

Etichete: , ,