La Multi Ani tuturor românilor!

La Multi Ani tuturor românilor!
Pentru ca azi este ziua tuturor românilor este si zi libera. Libera in sensul ca fiecare e liber sa se bucure cum vrea de Ziua Nationala.

Unii sarbatoresc prin munca (nu putini), altii se bucura de sarmalelele si vinul fiert dat gratis de autoritati, altii privesc la televizor ce se intampla prin tara si in sfarsit mai sunt si dintre cei care participa la evenimentele oficiale si rostesc un La Multi Ani si-un Doamne-ajuta!

Din ultima categorie fac si eu parte :)
1 Decembrie la Craiova
Am fost azi in centrul Craiovei unde alaturi de cateva sute de craioveni am incalzit un pic atmosfera (si temperatura) de decembrie.
PNTCD cu steaguri
Am ascultat ceremonia religioasa, Tatal Nostru si Imnul Romaniei si cu multa ingaduinta si discursurile oficiale.

Prefectul parca a facut play-back, citind ca pe banda, nici cu buna ziua nici cu vreo alta incheiere
Mai rasarit a fost discursul Presedintelui Consiliului Judetean Dolj, care a vorbit liber, cu salut de inceput, cuprins, idei inchegate si urari de incheiere.

Dezastruos mi s-a parut amestecul (de campanie electorala si dojana artificiala) rostit de primarul Craiovei. Dupa ce a spus ca se uita in jur si vede oameni asemenea lui ?!? (s-avem pardon dom' primar, dar cred ca majoritatea care au infruntat frigul la ceremonie n-au stat la puscarie fiind acuzati de spaga) primarul si-a gasit timp si sa-i dojeneasca pe cei plecati pe alte meleaguri pentru un trai mai bun. Dupa mintea primarului craiovean acestia sunt tradatori pentru ca n-au mai suportat lipsurile din tara (si probabil pe unii ca el).

N-am sa continui in zona asta pentru ca este totusi o zi de sarbatoare, dar am sa accentuez ca poate se baga la tartacutza: Azi e 1 Decembrie, ziua românilor de pretutindeni!

Fiind la Craiova s-a amintit si despre domnitorul Ioan Cuza, s-a amintit si despre Mihai Viteazul primul domnitor al tuturor romanilor, s-a vorbit si despre 1 Decembrie 1918 dar s-a omis ca de fiecare data faptul ca infaptuirea Marii Uniri s-a facut pe vremea Regelui Ferdinand (Intregitorul) si a Reginei Maria.

Ca o reparatie la aceasta amnezie, cateva randuri dintr-un jurnal de istoric Diana Mandache.

Nu stiu daca la istorie le statea gandul celor prezenti sau la sarmalele si vinul gratis dat de autoritati imediat dupa ce se vor fi terminat depunerile de coroane si parada miltara. 
incepe parada
A fost ceva lume la evenimente si continuau sa vina pentru a asista la spectacolul de muzica populara din centrul orasului. As mai fi facut poze daca n-ar fi inghetat acumulatorii :)

Cam asta a fost atmosfera, cam frig dar nu se pune :) I-am lasat pe altii sa beneficieze de sarmale si ne-am retras pentru un pahar de vin, un La Multi Ani si o poza ca amintire.
Hai noroc si La Multi Ani!
La Multi Ani tuturor românilor! Doamne-ajuta!

Etichete: , ,