Blogosfera "punctuala" in 2012

Blogosfera "punctuala" in 2012
Daca in decembrie am facut un bilant blogosferic si mi-am pus unele dorinte pentru 2012, am zis ca la inceput de an sa fac un pas in intampinarea acestor dorinte si pentru imbunatatirea karmei blogosferice :)

Pentru blo-gurile flamande care vaneaza "monetizare" de la prima postare ... n-am nicio sugestie :), dar pentru cei care scriu pe termen lung incerc o mica "invatatura", din pacate neglijata pe multe bloguri.

De multe ori , am gasit articole in care virgula nu este la locul ei ,exact ca aici :) . Sau punctul . Sau semnul intrebarii ? Sau al exclamarii !

Am "scornit" exemplul negativ de mai sus pentru a vizualiza cat de rau arata atunci cand punctuatia nu este la locul ei. Nici eu n-am constientizat ca semnele de punctuatie se pun "chiar imediat" dupa cuvinte, fara a lasa niciun spatiu. Am invatat asta la primul meu serviciu, intr-o editura. La scoala, scriind, nu constientizam ca este sau nu spatiu intre cuvant si semnul de punctuatie.

A propos de scoala si de reguli, cred ca orice blogger trebuie sa tina la neticheta - bunele maniere pe net. Mai multe despre neticheta in limba romana gasiti aici (sau in engleza in link-urile de la final).

Si pentru ca am promovat acum cateva reguli de bun simt, tot din bun simt nu promovez in editiile de Blog and roll sau cu alte ocazii articole ce contravin acestor reguli.

Ca tot vorbim de promovare, ma bucur ca toateBlogurile.ro  - cea mai mare comunitate romaneasca de bloggeri - a reusit sa treaca peste hopurile din 2011 si sa ajunga la aproape 15 000 de membri. Spor in continuare si sper sa depaseasca aceasta borna inca din ianuarie.

toateBlogurile.ro este locul in care imi place sa-mi promovez articolele si sa descopar alti bloggeri. Daca inca nu esti pe tB.ro iata  cateva lucruri pe care este bine sa le stii:

  1. Posteaza constant si urmareste ce au postat sau publicat ceilalti utilizatori.
  2. Incearca sa faci o scurta prezentare a articolului pe care il postezi. Cateodata nu este suficient doar un link sau un titlu.
  3. Nu ezita sa interactionezi cu ceilalti utilizatori. Daca-ti place ceea ce fac, anunta-i ca le apreciezi munca sau comenteaza pe marginea a ceea ce au scris.
  4. Nu uita de regulile ce au guvernat intotdeauna acasta comunitate! Decenta, responsabilitatea si bunul simt sunt valorile pe care s-a construit aceasta comunitate, iar derapajele vor fi intotdeauna sanctionate. Nu uita ca ai posibilitatea sa raportezi de fiecare data cand un utilizator spameaza sau are un comportament ce contravine acestor valori.
  5. Utilizeaza, cu incredere, toate facilitatile pe care portalul le pune la dispozitie. Poti lansa sondaje, posta anunturi comerciale, anunta evenimente sau poti activa in grupuri ce au ca tema diverse subiecte ce te pot interesa.
  6. O comunitate creste in primul rand datorita membrilor ei. Prietenii pe care-i aduce fiecare utilizator in portal, devin cititorii oricaruia dintre membri. Cu cat sunt mai multi, cu atat e mai bine pentru toata lumea.
  7. Intr-o comunitate oamenii nu sunt in competitie ci impreuna pot sa isi adune fortele pentru a face lucruri care sa conteze.
  8. Nu scapa din vedere faptul ca in blogosfera cei mai multi dintre cititorii de bloguri sunt tot bloggeri. Nu este obligatoriu sa fim de acord unii cu ceilalti pe orice subiect, dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa ne respectam.
  9. Un profil completat cat mai detaliat iti poate da credibilitate, iar acest lucru este valabil si pentru pagina dedicata blogul tau. O prezentare detaliata a blogului poate sa starneasca mai usor curiozitatea unui posibil cititor.
  10. Nu uita ca acest serviciu este unul gratuit, ai posibilitatea de a seta confidentialitatea peretelui, tipurile de notificari mail sau poti renunta oricand la calitatea de membru toateBlogurile. Fac aceasta precizare doar pentru ca, din cand in cand, unii utilizatori uita ca s-au inscris singuri in portal, uita ca au la dispozitie aceste facilitati si ne acuza, pe nedrept, ca-i spamam. 

Am extras acest "decalog" din mesajul primit de la Victor - tB, in urma experientei de 3 ani capatata in administrarea comunitatii toateBlogurile.

Inchei cu o urare marca tB, pentru toate blogurile:
Sa aveti un 2012 bogat in Analytics!

Etichete: