Subiect TABU

Subiect TABU
Pentru ca tocmai astazi esta ziua dezbaterilor la GBdR, m-am oprit la un subiect... TABU. Sau mai bine zis, ce subiecte TABU n-au predicate la mine pe blog:
Inainte sa trec la subiecte TABU, voi vorbi despre alte aspecte contextuale care n-au ce cauta pe blog. Nici prin cap nu-mi trece sa vad la mine pe blog reclame de-alea care-ti fac de cacao continutul. Cum ar fi sa vorbesc eu azi despre meniul de miercuri fara carne, sa pun poze delicioase si sa apara deasupra o reclama imbietoare la tratament hemoroizi si fisuri anale... yak-yak...
Acest aspect fiind clarificat trecem si la continut TABU.
N-o sa vedeti la mine pe blog subiecte "mondene" cu tot felul de "neica-nimeni" fara nume transformati/transformate de TV in "nimeni cu nume". Au destul rating la TV, iar daca eu nu suport si schimb canalul de ce-as aborda astfel de subiecte pe blog? Nu cred ca merita sa faci trafic sau purici in blogosfera cu abordari de genul asta.

Nu-mi place limbajul trivial si daca nu-mi place n-are ce cauta nici macar in comentarii. O tenta sexuala subtila, un apropos finut mai merge, dar asa explicit si spus la 3-4 cuvinte cum am vazut pe cateva bloguri... exclus.

Ca tot am ajuns la comentarii, nu suport cand cineva incearca sa-si faca reclama la un produs/serviciu si se crede atat de smecher incat nu se prinde nimeni. Am sa dau si un exemplu ca sa fiu mai clar. Daca eu scriu intr-un articol despre un program de detoxifiere pe baza de Aloe Vera si un comentator cu link spre PieseAuto imi zice ca tatal sau a incercat si Colon Help este ok. Nu ma supara faptul ca spune despre un produs concurent, atata timp cat discutia este despre detoxifiere.

Dar daca-mi comenteaza unul cu nume neutru (ex Cristi) dar cu link spre nu stiu ce pastila de slabit sau cur(a) cu varza iar comentariul este pus doar de umplutura, de genul "foarte bine. multa sanatate", atunci detectorul meu anti-spam se activeaza instant. La inceput stergeam astfel de comentarii, iar ei insistau. Acum am gasit o metoda mai eficienta. Las mesajul si numele, dar sterg link-ul. Am vazut ca asa functioneza :) Practic ii readuc la prenumele cu care au postat, nu la intentia de spam care era in spatele link-ului :)

Dar sa revin la subiect. Limita de abordare a unei teme depinde de la tema la tema. Nu ma intereseaza sa ating detalii intime, sa scriu rautati gratuite sau altele de genul asta. Nici sa insist pe o tema cu explicatii la nesfarsit pentru ca n-a inteles nu stiu cine sau ca asa se preface in comentarii.

Daca n-ati intalnit inca p(r)ostaci platiti care comenteaza pe o anumita tema si fac pe prostii incercand sa te convinga de contrariul celor sustinute, va dau o idee. Scrieti despre Rosia Montana. Probabil ca astia cauta zilnic cu Google pe bloguri dupa acest keyword si pe urma sub diverse nume posteaza .... si da-i si lupta-n comentarii aiurea. Nu stii cine este cel care se piteste in spatele unui prenume oarecare - zicem iar Cristi - ca n-are link. Dar are comentarii multe, din aceeasi directie si cu acelasi nume ( ca sa vada "sponsorul" ca el este cel care a muncit si a comentat). Ii gasesti usor. Daca ai timp de verificare si dai si tu cautare dupa bloguri care au abordat acelasi subiect gasesti acelasi gen de abordare, uneori cu exact aceleasi cuvinte, doar numele (fara link) fiind uneori schimbat. Sunt cam la fel ca postacii politici platiti sa comenteze pe forumuri.

Na, c-am alunecat mai mult spre comentarii si uitasem un subiect TABU: politica. In genul acela de activism pe care-l vezi pe bloguri, site-uri si chiar pe grupuri. Exemplu: daca-ti spune clar regulamentul grupului ca nu se promoveaza un anumit partid politic, dar sunt admise discutii pe teme politice tu ce faci?

Chiar pe GBdR scria unul despre nu's ce noul-partid-minune. I-am comentat ca a gresit de doua ori, ca nu se pune doar link-ul si ca nu se promoveaza un anumit partid politic, pentru ca asa este regulamentul (Constitutia) acestui grup. I-am facut si o analogie finuta cu partidele care nu sunt inscrise in Registrul Partidelor daca nu respecta Constutia si Legea Partidelor, ii atrage si Horea atentia ca nu admite propaganda politica si ce crezi ca raspunde respectivul? "Pai partidul nu este inca inscris" :)))) Priceless ... Wordless. Si nu era vorba despre partidul otv-ului :)
A doua zi ma trezesc adaugat in nu stiu ce grup de initiativa ale nou-nenascutei inca miscari politice. Tot aia cu comentariul. No comment si direct "Left group".

Am insistat cu aceste exemple "politice" tocmai pentru a intelege de ce este un subiect TABU pentru mine. Mai ales ca stiu cu ce se mananca ;) In rest, miercurea (si vinerea) nu mananc deloc carne, iar alte indigestii la subiecte nu prea am.

Incerc totusi sa ma feresc de abordari negative. Asa in general, ca prea e plin de negativism peste tot. Din cand in cand e bine sa dai contra-exemple si sa mai si critici. E chiar indicat cateodata.
Am sa dau si un exemplu ca sa fiu bine inteles. Nu c-as fi eu Maica Tereza a blogosferei, dar mi-a placut abordarea ei: "Incetati sa luptati impotriva razboiului, luptati pro-pace!"

Simtiti nuanta? Nici macar n-a zis "nu luptati" ... Pozitivism pana la capat :)

Sper ca n-am insistat prea mult pe zona comentariilor, dar si ele fac parte din blog si din blogosfera.
Cu alte aspecte TABU insist numai in sens pozitiv:  ingredientele acceptate sunt in headerul blogului :)

Spor si sanatate blogosferica!

Etichete: