Ze(ro)List

In discutia de ieri despre pasiune si blogging, spunea cineva ca scrie pentru cititori, nu pentru pozitia in ZeList. Buna idee. 
Mi-a placut si mie si este imbratisata de mai multi: sa scrii cu pasiune pentru oameni, nu sa faci o pasiune (doar) pentru SEO.

Sunt de aceeasi parere, iar ca dovada nu mi-am afisat la vedere nici pozitia ZeList si nici PageRank Google. Asa cred eu, ca oamenii trebuie sa te citeasca pentru ca le place ce scrii, nu pentru ca vad ca ai un anumit rang/pozitie in blogosfera.

Pe de alta parte, daca urmaresti statisticile poti sa vezi trendul, postarile cele mai citite si altele de genul asta. Sau cum zicea ieri cineva, daca pasiunea cu care scrii nu poate fi cuantificata, se pot masura efectele scriiturii ajutandu-te de unele statistici ca sa-ti imbunatatesti rezultatele.

Tot referitor la ZeList spuneau mai multi ca s-a schimbat ceva in ultimul timp, ca prea s-au rasturnat multe pozitii. S-o fi schimbat ceva, asa cred si eu. Dar mai cred si vorba asta. De multe ori conteaza cine spune, nu ce spune. Si nu ma refer la cei care spun ca s-au rasturant pozitiile ci la cine "spune" pozitiile actuale.

Mi se pare ca este exact ca la sondajele de opinie. Toate sunt facute dupa metode stiintifice, cu marja de eroare si cu esantion. Dar culmea, unele il dau invingator pe X, altele pe Y, iar diferentele de procente sunt mai mari decat marja de eroare. Nu sunt sociolog si nici economist, dar asa ca inginer ce ma aflu, tot mi se pare ceva in neregula. De-asta spun ca mai conteaza si cine zice/face sondajul/clasamentul.

De ce spun asta? Cred ca daca 1 imagine face cat 1000 de cuvinte, 2 imagini (corelate) fac mai mult decat 2000 de cuvinte :) Click pe imagini pentru marire.
Ze(ro)List
Google Analytics

Dar care este legatura? Ca nu vad nicio legatura intre cele 2 grafice.
Legatura este ca in aceeasi perioada (marcata cu rosu in primul grafic), pentru acelasi blog (culmea, al meu) trendul ZeList este brusc-descrescator (ma ia ameteala), pe cand trendul Google Analytics este mai degraba usor-crescator.

Dar cum se poate una ca asta, cand clasamentul ZeList "este realizat similar cu modalitatea prin care Google determina importanta unui site in functie de 'citarile' provenite din alte site-uri cu autoritate."

Acum cat o fi de similar, eu pot sa vad doar din imagini. N-am alte criterii la indemana, dar rezultatul dar mi se pare hilar de  similar. Voi ce ziceti? Mai uitati-va o data ...

Atata timp cat varu' Goagal tine la secretul sau si mai spune pe ici pe colo ca are peste 200 de criterii de care tine cont, fiecare criteriu cu ponderea sa, eu nu cred in "ceva similar".
Nici n-am pretentia de la un clasament .ro sa-l bata la cur pe Google, dar nici sa-i puna bete-n roate ca sa-l rastoarne :)

A fost doar asa, o paranteza a discutiei despre influenta in blogosfera prin pasiunea scrisului.
Paranteza din titlu nu are legatura cu faptul ca este un clasament romanesc, ci cu influenta pe care o are acest clasament asupra pasiunii cu care voi scrie in continuare. Ze(ro).

Spor si pasiune va doresc!

Etichete: ,