Etapele evolutiei natural-blogosferice

Etapele evolutiei natural-blogosferice
Ca sa fiu cat mai natural, mi-am imaginat evolutia blogosferica sub forma unui copac ce creste continuu, prinde radacini si se ramifica. M-a inspirat si imaginea de la Elliance.

Am zis natural pentru ca asa vad eu evolutia. Ca sa nu mai spun ca eu ma consider natural (ca Aloe Vera :). Nu stiu cum a fost evolutia la altii, dar asa a fost la mine.
Evolutia cantitativa

In ianuarie 2008 a fost primul strigat in blogosfera. Un "Hello world" :) Si ultimul din 2008. Prin 2009 am primit si primul comentariu :)

In ianuarie 2010 m-am hotarat sa scriu pe blog. In prima luna 5 articole, apoi 8 articole, in martie 13 si cam asa pana in august cand am decis sa scriu zilnic. Probabil atunci a fost un punct de inflexiune in evolutia mea blogosferica, chiar daca atunci nu cunoasteam conceptul :)

Hehehe, mi se parea aproape imposibil sa scriu zilnic, dar am zis ca merita incercat. Si a meritat, pentru ca in 2010 am strans un numar rotund de postari: 222 :)
In 2011 am scris 374 de articole, adica anul meu blogosferic a fost mai mare decat cele 365 de zile prevazute. 2012 va fi cu siguranta si mai rodnic decat 2011 ...

Alte puncte de inflexiune spre care am crescut natural sau pe care le-am depasit:
Evolutia calitativa

Daca la inceput scriam pentru mine si doar pentru sufletul meu :), pe parcurs am invatat ca este bine sa mai citeasca si altii :), iar eu sa mai citesc si alte bloguri. Era cam aceeasi perioada cand m-am decis sa scriu zilnic pe blog, adica prin august 2010. Asa a aparut Blog and roll, ca o solutie de a citi (macar saptamanal) blogurile pe care le adunasem in blog-roll. Pe atunci nici nu realizam ca de fapt promovam celelalte bloguri si ca "sharing is caring". Acum, cand rubrica de Blog and roll se indreapta incet spre o editie de 3 cifre, ma uit in urma cu mandrie si ma gandesc ca am contribuit si eu cumva la cresterea blogosferei de calitate. Imi pretuiesc blog-roll-ul si ma gandesc (acum) ca daca eu promovez saptamanal blogurile cu articole de calitate, odata cu cresterea lor voi creste in final si eu. Frumos, nu-i asa?

Referitor la blog-roll n-as vrea sa uit o etapa in care credeam ca daca fac zilnic link-exchange asta inseamna evolutie in blogosfera. A insemnat doar o penalizare temporara din parte lu' varu Google, pana s-a lamurit el ce si cum :)

O alta etapa referitoare la interactiunea blogosferica a fost sa-i cunosc offline pe unii dintre bloggeri cu care interactionam deja online: Simona (Dublin), Karla (Franta) si Blogatu (Craiova). Sper ca n-am omis pe cineva. Urmare naturala a fost participarea la primele Blog meet-uri locale (mai mult beer-meet-uri, dar nu ma plang).

O evolutie recenta  in interactiunea blogosferica mi se pare participarea la activitatile Grupului Bloggerilor din Romania.

Dar cea mai importanta etapa a evolutiei in blogosfera mi se pare a fi influenta asupra cititorilor. Adica sa scriu articole utile, de care cititorii sa tina cont in viata offline. Un exemplu ar fi Miercurea fara carne, inspirata din hotararea mea de a manca fara carne miercurea si vinerea si transpusa in meniul in cuvinte, imagini si sfaturi din fiecare zi de miercuri. Nu stiu cand voi ajunge la aceasta etapa, banuiesc ca sunt la nivelul ierbii de la baza copacului din imaginea de inceput :)

Si pentru ca mi-am propus ca in fiecare articol sa adaug si ceva util (in afara de parerile mele :), am sa ma refer si la o evolutie / statistica a blogosferei globale. Statisticile se refera la bloggeri care scriu din hobby si cei care scriu ca si job platit.

In 2009 cam 72% dintre bloggeri considerau blogul un hobby.
In 2010 blogareala era vazuta ca hobby de 65% dintre bloggeri, iar in 2011 de 64%.
Asta este clar o statistica, nu stiu daca si o evolutie spre profesionalism in blogosfera.

Voi cum vedeti etapele evolutiei in blogosfera?

Etichete: