Leapsa jocurilor online

Leapsa jocurilor online
Avand in vedere ca jobul meu inseamna in procent de 99,9% lucru cu calculatorul, atunci cand am timp liber si pot sa ies din casa ... fug de computer. Prefer sa joc un baschet sau un tenis in aer liber, ca sa nu mai zic de un pescuit care necesita si mai mult timp. Dar ce faci daca timpul liber este dramuit si nu poti sa pleci de acasa?

Ce sa faci? Te uiti la TV, citesti ceva,  stai pe net (FB, blog etc) sau te joci pe calculator. Despre primele 3 alternative am mai discutat, azi ma opresc asupra jocurilor online.



Acum stau suficient de mult timp pe calculator si nu ma mai tenteaza jocurile, insa cand nu aveam calculator si eram prin facultate stiu ca ne strangeam la un coleg care avea computer si jucam in draci. La fel daca prindeam un calculator liber prin laboratorul de la facultate.
Nu erau atat de multe jocuri ca acum, iar majoritatea cereau indemanare si rapiditate in "executarea" anumitor taste si combinatii de taste. Erau si jocuri care-ti puneau mintea la contributie (Lemmings) dar oricum foarte rudimentare fata de jocurile de strategie si nu numai de acum.

Atunci existau cateva calculatoare si cateva jocuri "sparte" care se mai blocau, te mai lasau balta cand iti era lumea mai draga si punctajul mai mare :)
Acum toata lumea are calculatoare si internet, iar jocuri online gasesti suficiente. Si gratis. Am dat exemplul de mai sus cu jocurile de strategie tocmai pentru a vedea cat de mult a evoluat lumea jocurilor. Acum joci online, impreuna cu prietenii iar platforme sociale ca Facebook isi datoreaza succesul inclusiv unor jocuri si aplicatii.

Chiar daca pe mine nu ma atrag jocurile pe calculator, rasfoind cererile de pe FB pentru a participa la diverse jocuri imi dau seama ca prietenii mei le apreciaza.

De curand am intrat intr-o discutie pe FB referitor la petrecerea timpului liber. Eu sustineam ca jocurile pe calculator sunt pierdere de timp, iar interlocutorii mei, care au preocupari serioase si citesc foarte mult, sustineau ca jocurile ii relaxeaza si le dezvolta anumite calitati.
Asa am ajuns cu discutia la  jocurile de strategie, unde mi-au spus clar ca inveti sa joci in echipa, trebuie sa-ti pui mintea la contributie si inveti sa te concentrezi pe anumite "task"-uri. Cu alte cuvinte ei sustineau ca este si relaxare dar si invatare. Concluzia era ca daca joci cu masura, este un plus.

Cum eram cam singur pe pozitie, n-am mai insistat ... Dar mi-a dat de gandit discutia. M-am gandit ce parere au altii despre jocuri si chiar am cautat pe internet cateva idei.

Parerea mea ar fi fost evidentiata cel mai bine de Evan Esar: Joaca este munca pe care te bucuri sa o faci pe degeaba.

Cred ca parerile interlocutorilor mei ar fi fost foarte bine reprezentate de Albert Einstein: Jocul este cel mai elevat tip de cercetare.

Daca ma ghidez dupa vorba care spune ca este mai important cine spune, decat ce spune ... iar am pierdut :) Daca ma ghidez dupa ce arata Google la cautarile cu ... online, ce sa mai zic?
M-am gandit mai adaug inca doua intrebari si s-o transform intr-o leapsa jucausa :)
Eu am raspuns deja iar leapsa merge mai departe spre "nominalizatii" Blog and roll nr. 76 si spre "recomandatii" articolelor de vineri.

Spor!

Etichete: