Ce loc ocupa sanatatea in viata mea?

Ce loc ocupa sanatatea in viata mea?
Guest-post by Cris-Mary

Daniel m-a rugat sa scriu un guest-post la el pe blog m-am bucurat pentru ca a ales sanatatea.

Dupa cateva ganduri puse pe hartie si cateva idei mi-am dat seama ca sunt exact omul cel mai nepotrivit sa scriu despre acest lucru si nu glumesc spunand asta. Sa spunem ca sunt exact genul de om care neglijeaza acest aspect la maxim. De cand m-am lasat de sport si am inceput sa muncesc m-am trezit azvarlita la cealalta extrema, din omul activ am devenit omul sedentar. Din omul care avea grija de sanatate si facea cate un control periodic am devenit omul care ajunge la doctor doar pentru urgente si chiar in ultimul moment.



Sunt exact genul de persoana care se trateaza dupa ureche si uraste sa mearga la doctor. Din fericire anii de sport facuti in tinerete cred ca mi-au intarit putin organismul insa acum cand ma aproprii de o varsta imi dau seama ca usor usor rezistenta dispare si ar cam trebui sa incep sa am grija din nou de mine pentru ca simt ca lucrurile nu sunt in ordine. Am sa-mi recunosc pacatul pana la capat si am sa spun ca desi ar trebui sa stau departe de vicii si de multe alte lucruri tocmai pentru ca sufar de o boala mostenita de la bunicul meu care ma obliga sa am mai multa grija de mine, eu fac exact contrariul si nu ma feresc de lucrurile de care ar trebui sa ma feresc din contra pe unele chiar le iubesc (ex: cafeaua).

Lucrul cel mai trist este ca in situatia mea se afla multi altii si poate si o parte din cei care citesc aceste randuri sunt la fel. Din pacate rutina zilnica, frica de doctor sau pur si simplu comoditatea ne fac sa alegem sa stam departe de doctori si sa ne neglijam sanatatea.

Asadar pentru mine sanatatea nu este pe primul loc in viata mea si spun inca o data ca acest lucru este unul din cele mai rele lucruri posibile pentru ca ar trebui sa fie exact unul din lucrurile prioritare. Nu stim sa o pretuim atunci cand o avem dar cu siguranta ne-o dorim si o plangem atunci cand nu o avem.

Am decis ca toate aceste lucruri sa se schimbe insa si eu sa incep sa am mai mare grija de mine pentru ca deja sunt mai bine de 2 ani decat imi promit mie si celor din jur sa fac o schimbare dar pana acum nu am facut-o. De ce am decis sa fac aceasta schimbare ..hmm .. poate pentru ca mi-am dat seama ca intr-o zi s-ar putea sa ajung sa regret decizia de nu face nimic si a sta asa in aceste obiceiuri proaste. Nu as vrea ca intr-o zi in viitor sa fiu bolnava si sa ajung sa ma gandesc de ce nu am facut nimic sa evit acest trai care nu ma ajuta si de ce nu am facut schimbarea pe care mi-am tot promis-o.

Primul pas fiind facut, respectiv decizia de a schimba lucrurile, nu-mi ramane decat sa incep ca si un copil sa imi schimb obiceiurile proaste. Voi incepe sa fac miscare, pentru inceput plimbari in parc care se vor transforma in alergat sau orice activitate care presupune miscare.Voi incerca sa-mi fac poftele culinare insa cu masura. Voi incerca sa am cel putin 3 mese principale pe zi si doua gustari si voi incerca sa mananc mult mai putin si mai sanatos.

Cred ca cel mai important pas este sa te decizi ca iti doresti si cred ca este important sa fii constient ca schimbarea nu va veni din scurt si ca vei duce o lupta cu tine insuti pana vei reusi sa scapi de obiceiurile proaste mai ales daca acestea s-au instalat de ani de zile. Este posibil sa avem nevoie de luni sau chiar ani pana vom reusi sa scapam de obiceiurile nesanatoase insa trebuie sa fim constienti de acest lucru de la inceput si sa ne asteptam ca razboiul sa fie dus pe batalii din care putem iesi invingatori doar daca avem vointa si rabdare.

Cati dintre voi se regasesc in aceste randuri si cati dintre voi au reusit sa schimbe ceva, nu stiu... insa mi-ar placea sa aflu si de aceea impreuna cu Daniel asteptam comentariile voastre si poate ne vom ajuta unii pe altii cu sfaturi utile sau poate ne vom impinge de la spate unii pe altii sau poate doar vom da exemple care ne vor ajuta in schimbarile pe care ni le dorim sa le facem.

Eu sunt un exemplu de ASA NU! As vrea sa aud multe exemple de ASA DA si in viitor sa va anunt cu mandrie ca sunt si eu unul din ele.

Asadar, ce loc ocupa sanatatea in viata ta?

Etichete: ,