Leapsa de yam-yam-miercuri

Leapsa de yam-yam-miercuri
Desi ziua stabilita pentru lepse este lunea, din motive de Paste, leapsa de saptamana asta va fi miercuri.

Tot din motive de Paste, prima intrebare se refera la meniul de sarbatori.

1. Ce mancati in zilele de Paste: Miel, drob, ceapa si usturoi verde, oua rosii si cozonac conform traditiei sau altele care n-au legatura cu meniul traditional?
Eu respect traditia. Adica de Paste mananc miel si preparatele derivate.

2. Mai sunt si alte ocazii in care mancati carne de miel-oaie-ied-capra etc.?

De obicei nu, dar mi s-a intamplat ca in vacanta de vara sa gust in Thassos lamb-chops la gratar. Deja imi lasa gura apa :) Tot in Thassos am mancat (la Theologos) miel/ied la protap. Acum gura-mi lasa suvoaie ...
Imi doresc sa mananc odata si oaie haiduceasca, adica pregatita intr-o groapa cu jar si acoperita cu pamant. Aici imi lasa numai neuronii apa, ma gandesc cum va fi, ca n-am mancat niciodata. Doar am citit c-ar fi ceva cu totul special.

3. De Paste este usor de dedus de unde vine traditia sacrificarii mieilor. De unde credeti ca vine traditia preparatelor de porc pentru Craciun?

Am citit de curand ca pe mesele stra-stramosilor nostri carnea nu era o obisnuinta.
"Românii au consumat din cele mai vechi timpuri mai puţină carne decât toate populaţiile vecine. Proteinele animale erau luate cu predilecţie din lapte şi produse lactate. Dintre cărnuri, (în cantităţi mici) erau mâncate: carnea de bovine, de ovine şi de pasăre" -  Dr. Floarea Damaschin - Compendiu de nutritie

Si-atunci de unde obiceiul carnii de porc? Tot doamna Dr. Floarea Damaschin ne sugereaza raspunsul:
Porcul nu era agreat si rechizitionat de navalitorii turci si tatari si in plus cresterea porcilor era destul de simpla. Daca facem legatura cu iarna grea si porcul gras care putea fi pastrat in conditii ok fara frigider ... cred ca de aici vine obiceiul.

4. Si fiindca am adus vorba despre obiceiurile stramosilor de a nu manca prea multa carne, cum vi se pare ca miercurea sa nu mancati deloc carne? Dar sa nu mancati carne nici miercuri, nici vineri?

Mie mi se pare foarte sanatos, tin acest obicei de vreo 2 ani (mai putin in vacante) si cam de-atunci nu cred ca am mai "mancat" vreun medicament. Ca atare recomand tuturor zilele fara carne!

5. Daca tot am facut trecerea la mesele fara carne, hai sa trecem pe salata. Care este salata voastra preferata?

N-am o salata preferata, toate-mi plac. Le prefer insa pe fiecare in sezonul ei. De exemplu varza murata si muraturi iarna, primavara salata verde, castraveti, ridichi rosii, ceapa verde etc, vara rosii si toamna varza.

In speranta ca nu le-am facut varza, leapsa "gustoasa" pleaca spre nominalizatii Blog and roll, spre "recomandatii" articolelor de vineri si spre cine mai are pofte culinare :)

S-aveti inspiratie si pofta!

Etichete: