Ne sperie Facebook Timeline?

Ne sperie Facebook Timeline?
Asa cum am stabilit, joi este zi de recomandari blogosferice pe baza unor e-book-uri sau articole utile despre blogosfera, internet si social media.

M-am oprit asupra social media - adica Facebook - deoarece am citit de curand doua articole in care autoarele erau deranjate de schimbarile din Facebook sau spuneau ce nu le place la FB.

Le dau dreptate, la fel de bulversat am fost si eu cand am incercat sa regasesc un comentariu pe FB la un prieten virtual care trecuse la Timeline. Dar schimbarile pot sa ne afecteze si pozitiv, daca intelegem mai bine ce este Timeline si ce vrea el :)
Nu mai laud ca l-am inteles (inca n-am trecut la formatul Timeline), insa am gasit un e-book gratuit care ma ajuta sa vad care-i treaba cu Timeline.

Se pare ca trecerea Facebook la formatul Timeline pleaca de la cresterea platformei Pinterest si de la studii interne ale Facebook care au demonstrat ca o postare care include imagini genereaza de 2 ori mai mult "angajament" din partea vizitatorilor decat alte postari.

Facebook devine astfel mai vizual, mai acaparator si schimba obisnuintele utilizatorilor de FB.

Mai acaparator deoarece daca vrei mai multe rezultate, trebuie sa acorzi mai mult timp postarilor pe FB. Daca inainte pentru o pagina oficiala de FB se recomanda o postare pe zi, acum recomandarea este de domeniul trecutului. In material este povestit (printre altele) experimentul celor de la HubSpot de a posta la fiecare ora. Au observat ca la fiecare postare grupuri diferite de vizitatori comentasera, dadusera share sau like. In concluzie, la mai multe postari, exista mai multe reactii si mai mult "angajament". Bineinteles acest lucru este valabil pentru pagini FB cu foarte multi fani si care au continut bogat si variat.

Facand o analogie cu frecventa postarilor pe FB, si mie mi s-a parut mult mai eficient sa mediatizez un articol de pe blog din ora in ora pe fiecare dintre cele 6 grupuri Facebook unde sunt membru, decat sa-l promovez simultan in toate grupurile. Am descris aici cum sta treaba.

Revenind la Facebook Timeline si la obisnuintele utilizatorilor, va trebui sa ne obisnuim cu noi caracteristici gen "borne" (milestones) prin care marcam "momente importante" sau "pin-uri" cu care acordam mai multa importanta/vizibilitate unor postari.

Mai multe detalii gasiti in ebook: Guide to Facebook business page timelines.

Spor!

Etichete: ,