Va bagati (in groapa) la un concurs?

Va bagati (in groapa) la un concurs?
Vinerea recomanda (si ma bag la) concursuri, asa ca mai aveti la dispozitie cateva zile sa va bagati si voi cu groparu la concurs.

Trebuie sa povestiti “cea mai hazlie/enervantă/interesantă întâmplare legată de calculatorul vostru”.
Ei bine intamplarea mea este si hazlie si enervanta si interesanta in acelasi timp (zi si eu :) si are legatura cu calculatorul meu de la serviciu. Primul meu job a fost intr-o editura, prin 1995. Ehehehei, pe vremea aia se lucra cu AmiPro, PhotoStyle, CorelDraw5, Windows 3.1. Da Windows 3.1 ... daca n-ati auzit de el sa stiti ca a fost inainte de Windows 95 :) Nu mai stiu ce procesoare si memorii aveau calculatoarele pe atunci, dar se blocau destul de des, mai ales ca programele erau sparte.

Cel mai nasol a fost cand dupa munca multa pentru a realiza coperta unei carti, CorelDraw mi-a zis ca nu poate salva fisierul. Si sugera sa restartez programul si calculatorul. Eu stiind cat am lucrat ... nu prea as fi vrut. Asa ca am incercat o solutie de compromis. Am listat (cred ca intr-o jumatate de ora a reusit sa listeze un A4) si pe urma am restartat. Evident ca fisierul salvat era cel de la inceputuri, dar aveam varianta finala printata si macar stiam unde trebuie sa ajung ;)

Treaba era nasoala pe atunci. Salvare dupa fiecare miscare insemna foarte mult timp pierdut, salvare la sfarsit ... mai insemna si refuzuri.

Cand a venit patronul editurii s-a bucurat la inceput pentru coperta care arata bine, apoi s-a intristat cand i-am spus ca trebuie s-o refac pentru ca s-a blocat calculatorul. Nu era prima data cand pierdeam ce lucrasem asa ca s-a convins ca trebuie sa cumpere un calculator nou, cu licenta pentru programe. Asta era vineri la sfarsitul programului, iar luni m-am trezit cu calculatorul cel nou. Nu mai stiu cat a costat, dar era foarte scump pe vremea aia. Calculatorul cel nou (cu licente cu tot) era mai scump decat 
pe care le avea deja editura.

Si vine dom' patron cu calculatorul in brate si - mandru nevoie mare - zice cam asa:
- Ia vezi, acum se mai blocheaza?

Am scanat coperta pe care reusisem doar s-o printez vineri, am marit rezolutia imaginii la maxim si i-am aplicat un filtru care pixeliza toata imaginea.

Sa fi vazut ce fata a facut sefu' cand dupa vreo 5-10 minute de "working ..." s-a afisat un mesaj de genul "Not enough resources are available to process this command" ...

Pana sa-i explic eu ce-am facut se cam schimbase la culoare si cred ca se gandea la caruta de bani pe care o daduse pe calculator. S-a mai linistit cand a inteles ca eu cerusem intentionat prea mult de la calculator si ca era o operatiune fantasmagorica de care nu aveam nevoie in lucrarile curente. Si mai bine s-a linistit cand a vazut ulterior ca se lucra mult mai usor si mai rapid cu un calculator mai performant echipat cu programe originale.

Asa a fost intamplarea atunci, asa v-am povestit-o acum. Evident ca de atunci tehnologia a EVOluat, acum preturile nu mai sunt prohibitive, iar computere bune (si nu numai COMPUTERS) gasesti din belsug la EvoComputers.

Sa compilati bine si s-ascultati de mine :)

Etichete: