Guest post by Laura Trisca


Stimati cititori ai acestui blog „natural ca Aloe Vera”,
Guest post by Laura Trisca

Sunt Laura Trisca, un om cazut iremediabil in patima cinematografiei. Cand am timp si inspiratie, impartasesc cateva ganduri despre filme pe blogul meu. Cand am timp, dar inspiratia ma ocoleste, recomand cateva pelicule pe pagina de Facebook a blogului, unde oricine e binevenit, daca nu-si rataceste decenta prin navigarile virtuale.

Parasesc pentru cateva momente fascinanta lume a filmului si raspund provocarii lansate de Daniel, aceea de a vorbi despre sanatate, despre cum o vad eu si cat de mult inseamna ea pentru mine. Provocarea este cu atat mai mare, cu cat nu ma mai inscriu in categoria oamenilor sanatosi de aproape 12 ani. Prin anul I de facultate s-a declansat maladia al carei diagnostic corect aveam sa il aflu abia peste 10 ani, adica prin 2011. Desigur, ca multe alte boli ale omenirii, ea este incurabila, cel putin deocamdata, dar nu m-a impiedicat sa lupt, sa-mi termin studiile, sa lucrez si sa-mi intemeiez o familie. Sa-mi traiesc viata, cu alte cuvinte!

Asadar, ce sa fie sanatatea? DEX-ul zice c-ar fi o „Stare a unui organism la care functionarea tuturor organelor se face în mod normal si regulat”. Eu i-as spune o armonie intre interiorul si exteriorul tau, o functionare la parametri optimi a fiintei. Tu la maximum, fara bariere!

Ciudat (sau nu), oamenii nu par a pretui sanatatea atunci cand o au pe deplin, desi ea este motorasul care mentine lucrurile in functiune: datorita ei producem, acumulam, suntem activi intr-o directie sau alta. Nu de putine ori mi s-au perindat imagini de neinteles in fata ochilor, iar protagonistii lor erau oameni in toata firea, oameni a caror varsta impune nu numai respect, ci si anumite asteptari. Cetateni cu o stare de sanatate vizibil degradata care fluturau diverse pretexte pentru a evita o banala vizita la doctor si cateva analize generale. Motivele variau intre teama de medic, de intepatura acului, culminand cu omiprezentul „Nu pot lipsi de la serviciu! El imi sustine traiul, de aici imi castig existenta”. Omitand, in mod evident, esentialul, cu o lipsa de logica dezarmanta uneori: daca starea ta de sanatate se agraveaza atat de mult, cum vei mai putea obtine banii atat de necesari traiului? Nu e putin mai intelept sa-ti intrerupi temporar activitatea si sa-ti rezolvi problemele, pentru a reintra, ulterior, in circuitul obisnuit? Este locul de munca (sau orice altceva) mai important decat TINE, decat sanatatea ta? Ridica-te din ceata si asuma-ti responsabilitatea pe care o ai fata de tine si de ceilalti, ofera-ti respectul si grija pe care le meriti.

Revenind la motivele pentru care scriu aceste randuri, voi incerca sa dau curs provocarii lui Daniel si sa mentionez cateva aspecte asupra felului in care maladia mea draga mi-a schimbat viata.

Incep cu aspectele negative:

Deloc surprinzator, am identificat cateva aspecte pozitive, demne de luat in seama:
Asadar, doamnelor si domnilor, ascultati-va trupul si nu-i ignorati mesajele pe care incearca, disperat, sa vi le transmita. Acordati-va atentia pe care o meritati si incercati, pe cat posibil, sa mentineti un gand pozitiv. E motorul care va tine in functiune...

Etichete: ,