Chinezisme oltenesti - 警察

Chinezisme oltenesti - 警察
Am zis eu ca n-am sa spun chiar tot ce-am discutat la beer-meet-ul chinezesc-oltenesc, dar faza asta merita comentata :) Ne-a povestit Chinezu ca au luat toti nota 3 la romana cand i-a pus profesoara sa conjuge verbul "a coace" la perfectul simplu. Cum ei erau prin Ardeal, i-a cam copt :)) Au iesit tot felul de chinezisme gen: eu cocui, eu cocai etc.

Destul de aproape de ... copsei in chineza, daca ascultati traducerea :)

Acum sa clarificam si faptul ca perfectul simplu nu este un moft sau un regionalism ieftin, ci este un ... trecut foarte apropiat.

Nu se zice "copsei ieri". Pentru asta exista "am copt ieri". "Copsei" se refera strict la ziua de azi, la un trecut foarte recent.

Acum ca ezista explicatia stiintifica, sa clarificam si cu "regionalismele". De ce se foloseste perfectul simplu in Oltenia?!

Pentru ca oltenii sunt perfecti si simpli :))

Spor!

Etichete: , , ,