Carti memorabile de la Nemira


Nu sunt sigur daca a fost chiar prima carte de la Nemira, dar cu siguranta este cea mai veche de la mine din biblioteca. 

Atat de veche (1998), incat nici n-am mai gasit colectia pe site-ul Editurii Nemira.

Asta sa fie problema, pentru ca in rest am amintiri deosebite legate de aceasta lectura, iar de cand am regasit cartea ... m-am apucat s-o recitesc :)

Imi amintesc foarte bine contextul in care am cumparat-o. Aveam 28 de ani si dupa un job de 3 ani pe post de DTP Designer intr-o editura, m-am indreptat spre ceva mai creativ: Advertising.

Era un domeniu nou in Romania, iar pentru mine absolut nou, asa ca am fost nevoit sa ma pun la punct cu notiunile corespunzatoare jobului de Account Manager, adica responsabil cu vanzarile si relatiile cu clientii in cadrul unei firme de publicitate.

"Marketing - Ghid propus de The Economist" este un mix de termeni, definitii si concepte de la A la Z, impletite cu citate inspirate din lumea marketingului si a publicitatii.

Dupa parerea mea este un ghid foarte actual si util, unii termeni nefiind inca bine "asimilati" nici astazi. 
Rasfoind cartea am facut o selectie de 3 definitii actuale:

Si inca 3 citate inspirate:
Nu stiu cum apreciati un astfel de ghid, dar pentru mine a fost o carte foarte utila, aparuta parca exact pentru nevoile mele, la momentul potrivit. Fiind in format mic o aveam tot timpul la mine si in momentele de asteptare la clienti ... citeam de zor. 

Erau anii de inceput ai publicitatii in Romania, cand majoritatea firmelor mari erau inca de stat iar "decidentii" aveau o mentalitate comunista. Pe care eu o bombardam :) cu termeni si concepte occidentale insusite din carte, termeni care nu se gaseau in dictionarele existente atunci.

Pentru ca o aveam tot timpul la mine... am cumparat cartea de doua ori :)


Da, nu glumesc. Colaboram cu posturile locale de radio, iar aici discutam cu oameni mai tineri si entuziasti. Intr-o astfel de discutie pe baza unui media-plan, am plecat de la slogan si am ajuns la modul de viata si la felul in care sunt percepute mesajele publicitare.

Stiindu-ma inginer IT, sefa de marketing de la radio s-a aratat incantata de felul in care stapaneam termenii din domeniu. Pentru ca atunci era ziua ei, iar eu nimerisem la radio fara sa stiu acest lucru, mi-a venit pe loc o idee. Am scris pe carte o dedicatie inspirata dintr-un slogan lansat atunci: "Prietenii stiu de ce!", i-am daruit-o si am plecat ... sa cumpar inca un exemplar. 

A doua zi mai pe seara m-a sunat sa-mi spuna ca a fost cel mai util cadou primit de ziua ei si ca in ciuda oboselii de dupa petrecere ... a devorat cartea.

Daca dupa atatia ani mi-am amintit cu placere acele momente si amanunte doar rasfoind ghidul de marketing, inseamna ca a fost o carte care m-a influentat si a contribuit la dezvoltarea mea. Multumesc Nemira!

Spor la lectura!

Particip cu acest articol la concursul Super Blog 2012.

Etichete: , ,