Partea a doua a Net Camp 2012 s-a desfasurat in 3 paneluri paralele:
- Start-up now!
- Mobiledev
- We Work Web
Asa cum spuneam in
prima parte, am participat la panelul Start-up now de unde am notat cateva idei interesante.
Calin Fusu de la Ceevee a facut o paralela intre intre internetul de la inceputuri si cel de acum:
- Internet free vs platforme (& wars)
- consolidare vs fragmentare (& oportunitati)
- local vs international (& amenintari)
- viral vs organic
Bogdan Secara de la Strategic Shift ne-a vorbit despre confort, definind confortul drept cea mai simpla si contextuala stare de bine. Apoi a exemplificat fiecare termen in beneficii online:
- pretul online trebuie sa fie mai mic decat in alte parti
- clientul trebuie sa stie pretul final, cu transport inclus
- primeste acasa, dar trebuie anuntat cand vine, sa nu piarda toata ziua asteptand produsul
- nu trebuie purtat clientul pe drumuri ca sa-si recupereze produsul comandat online
- totul trebuie explicat cat mai simplu
Confortul este foarte important in online. 97% dintre oameni prefera confortul imediat.
Laura Mihailescu de la F64 ne-a spus despre cei mai importanti factori atunci cand pornesti un business online:
- oamenii,
- creativitatea,
- banii pentru pornire.
Dragos Varsandan - theLiguorStore - ne-a dezvaluit elementul comun al tuturor antreprenorilor de succes: pasiune + idee.
Luigi Meclea - Breslo - ne-a spus cateva dintre secretele platformei sale online si care este investitia umana:
- 10 redactori pentru blog,
- 4 oameni full-time,
- 2 colaboratori.
Moderatorul panelului, Cristina Alexandru - Startups.ro - a tras concluziile cu o intrebare generala pentru toti speakerii: Cat timp cheltuiti pentru promovarea afacerii in online si cat in offline?
Cum era de asteptat, fiecare afacere online are specificul ei si n-au fost 2 raspunsuri la fel :)
Spor!Etichete: blogosfera, Bucuresti, online, tehnologie