Siguranta rutiera si rutiniera ...

Siguranta rutiera si rutiniera ...
Ma bucur sa particip la campanii care revin la BlogalInitiative, mai ales cand pot avea un impact de constientizare atat de mare. Mai multe despre "preventia rutiniera" am scris in articole mai vechi aici si aici.

Acum fiind alt sezon si alt concurs ma voi referi la alte masuri de siguranta, mai ales ca (din cate stiu eu) in Romania se intampla cele mai multe accidente auto grave din Europa. Nu cred sa fie jurnal de stiri care sa nu aminteasca despre astfel de accidente, deci zic eu ca este un subiect de interes major.

Ca sa va faceti o parere strict cantitativa despre accidentele auto, iata o statistica din 2011:
Cele mai multe raniri au rezultat din cauza indisciplinei pietonilor (1869) si a vitezei soferilor (1733).

Cauzele principale ale accidentelor auto din 2011:
Daca in fruntea listei sunt conducatorii auto, aici trebuie lucrat. 

In acest sens eu unul sunt de acord cu obligativitatea anvelopelor de iarna, ca masura de siguranta rutiera in sezonul de iarna. Si in general cu utilizarea unor anvelope corespunzatoare ...

Degeaba se spune la stiri ca este vreme nefavorabila, daca romanul crede el ca stie mai bine si face dupa cum il taie capul. Acum este treaba clara, iar anvelope de iarna gasesti slava Domnului!

Inainte gaseai tot felul de "isteti" care blocau drumurile sau produceau accidente pentru ca "au fost luati prin surprindere" de venirea iernii. Evident ca imi este mai greu cu doua randuri de anvelope, dar este pentru siguranta mea si a celor din trafic astfel incat merita efortul.

Tot in categoria "las' ca stim" noi suntem si la categoria siguranta rutiera astfel incat cred ca ar trebui sa ne scolim si in aceasta directie. Mi-a dori sa particip la o tabara de informare in domeniul sigurantei rutiere pentru a dezbate si dezvolta apoi subiectele alaturi de cititorii blogului. Salut cu aceasta ocazie initiativa Michelin si sper sa fiu printre participanti, atat pentru informarea mea cat si a celor din jur.

Este foarte important ca publicul larg sa stie cat mai multe informatii, statistici si date concrete pentru a-si schimba comportamentul auto.

Si aici revin iarasi la un exemplu binecunoscut, cel cu centura de siguranta. N-a prea fost chip sa-mi conving sotia mea si fetita ca trebuie purtata centura de siguranta pe bancheta din spate chiar prin oras, pana cand nu au vazut niste teste crash la viteze ... de oras.

"Rutina auto" ca si alte obiceiuri rele pot fi combatute in primul rand prin constientizare si apoi prin ... schimbarea comportamentului.

Va las cu un mic filmulet pentru constientizarea unor "mici aspecte" care actioneaza asupra cauciucurilor auto.



Spor in siguranta!

Sursa foto

Etichete: , ,