Scoala, stirile sportive si miscarea


Scoala, stirile sportive si miscarea
Ca tot zicea Chinezu ca in blogosfera nu se abordeaza anumite subiecte, referindu-se la Pauza de educatie fizica. Ei bine, sa zicem ca eu mai si urmaresc meciuri, mai si scriu, dar imi place sa fac pofta de miscare si prin exemplul personal.

Toti observam ca in ziua de azi copiii sunt mult mai grasi decat pe vremea noastra. Decat deloc, este buna si o pauza cu miscare o data pe luna, insa pentru a fi eficienta trebuie introdusa o obisnuinta a miscarii, insotita de o obisnuinta a mancarii sanatoase.

Despre mancarea sanatoasa am tot vorbit, azi insistam pe sport. Daca la varsta noastra am ajuns la concluzia ca este putin un singur sport-meet intr-o luna, pentru copii este si mai putin.

Eu cred ca pentru a face pofta de sport, copiii trebuie adusi langa sport. Imi aduc aminte ca atunci cand eram copil, dupa ce vedeam un meci ne duceam la fotbal mai croiti sa facem ceea ce vazusem la televizor. Ne scriam numerele pe tricouri cu pixul, dupa numerele jucatorilor pe care-i preferam. Unul devenea Balaci, altul Camataru, altul Stefanescu si tot asa, ne jucam afara pana uitam de noi.

Sa nu uitam ca azi sunt alte conditii si sportul "online" nu tine loc de miscare. De aceea eu cred ca usor-usor, copiii trebuie atrasi spre sport mai intai ca suporteri, apoi ca practicanti.

Salut cu aceasta ocazie initiativa SCM U Craiova de a promova sportul in randul elevilor dar si actiunile presei care ofera bilete gratuite la meciurile din Sala Polivalenta.

Citeam undeva ca atunci cand se fac topurile privitoare la orase se iau in calcul o serie de factori precum numarul de muzee, librarii si parcuri dar si restaurante, baruri sau echipe din sportul profesionist. Si echipe de prima liga avem ce urmari chiar pe timp de iarna in Polivalenta din Craiova.

Dupa ce-au vazut ce inseamna sportul cu adevarat, vine si randul scolii sa ajute, organizand campionate locale intre clase, cu premii si recunoastere pentru cei mai buni.

Sper ca in cadrul Campionatului National de Stiri Sportive sa dam cat mai multe astfel de stiri si de ce nu, cel mai bun sa castige 100 de Euro.

Spor(t)!

Etichete: , , , , ,