Tendinte blogosferice sanatoase


Tendinte blogosferice sanatoase
Guest post by Claudia Patrascu - SuperBlog

Agentia de marketing & comunicare online Swiss Plan.biz, activă pe piata din România din 2006, organizează competitii de blogging creativ precum SuperBlog (2008-2012), implementeaza proiecte de comunicare online si asigura productie multimedia pentru mediul online: testimoniale si prezentari video, inregistrari corporate events, tutoriale, reclame etc.

Salut! Sunt Claudia Patrascu si ma declar dependenta de blogging si blogosfera. (Daca nu exista inca un grup de “anonimi” pentru asa ceva, ma gandesc serios sa infiintez eu unul :)

Ca membru in echipa care organizeaza competitia SuperBlog, an de an, incepand din 2008, am avut prilejul si privilegiul de a citi cateva sute de bloguri. Multe din ele au demonstrat ca sunt chiar super-bloguri si nu doar pentru ca au primit o diploma care sa ateste acest lucru la finalul competitiei. Au oferit lectii de blogging, de perseverenta si de fair-play, ba chiar au stabilit unele tendinte blogosferice sanatoase pe care nu le pot lasa sa treaca neobservate fiindca ar fi o pierdere pentru toti. Asa ca mai bine sa luam aminte, nu? :)

Omul sfinteste blogul.
Blogul este imaginea celui care il creeaza. Si aici ma refer mai putin la aparente, adica la design (desi are si acesta importanta lui), cat la continut – in si dincolo de cuvinte. Cand bloggerul isi pune sufletul “pe tava” in ceea ce scrie, emotia razbate, mai mult sau mai putin explicit, pana la cititorii lui. Se “simte” timpul pe care l-a petrecut informandu-se si ticluind textul, respectul pentru cititori, intentia din spatele cuvintelor. Dupa cum se simte si atunci cand bloggerul se pozitioneaza la polul opus... Intr-o oarecare masura, blogul oglindeste nu doar mentalitatea, ci si caracterul autorului sau. Iar aceasta oglinda isi gaseste o reflectie pe masura in cititorii si comentatorii pe care-i atrage.

In permanenta competitie cu sine
permanenta competitie cu sine
Bloggerii de la care am avut cel mai mult de invatat in ultimii 5 ani ar putea fi profesori in dezvoltare personala. Sunt mereu cu un pas inaintea celorlalti, ii preocupa noutatile din diverse domenii si le fac cunoscute si celorlalti, isi testeaza mereu limitele, par a invata ce e mai bun din tot si toate si accepta chiar si provocari consumatoare de timp, energie si pasiune, cum este SuperBlog :) Cu alte cuvinte, se afla intr-o continua competitie cu ei insisi si in asteptarea “nivelului” urmator si, cumva, transmit si altora din energia lor pozitiva. Asa se face ca unii din laureatii SuperBlog din editiile trecute au devenit adevarate repere in comunitatile locale de bloggeri, au ajuns sa lucreze ca specialisti in social media, sa lanseze carti ori sa sustina prezentari indelung aplaudate la evenimente de business.

Pregatirea pentru pro-blogging
Bloggingul profesional nu inseamna a scrie pentru bani, ci a detine cunostintele si comportamentul necesare pentru a putea relationa intr-un mod profesionist cu potentialii clienti. Desi majoritatea bloggerilor aspira la campanii platite, nu toti sunt dispusi sa iasa din zona de confort. A scrie advertoriale implica a respecta asteptarile companiei dispuse sa te plateasca, a reflecta cu sinceritate daca se potriveste sau nu cu cititorii tai si cum le poti prezenta oferta in asa fel incat sa rezoneze cu ei. SuperBlog tocmai asta isi propune: sa familiarizeze bloggerii cu pretentiile mediului de business pentru a afla in ce masura li se potriveste, pe ce domenii ar putea scrie si ce asteptari au, la randul lor, de la potentialii marketeri.

Testul “sub presiune”
Ca si in viata offline, si interactiunea din blogosfera cunoaste adesea tensiuni. Cei mai buni comunicatori online – fie bloggeri, fie specialisti in marketing ori PR la o companie – sunt sinceri, dar concilianti, fermi, dar eleganti in afirmatii. Asa, chiar si dintr-o situatie negativa, chiar si cei mai incrancenati opozanti pot afla si invata mai multe despre ei insisi si despre ceilalti, ceea ce ii va ajuta in experientele de comunicare viitoare, pe plan personal si profesional.

Creativitate si echilibru
In egala masura, aceeasi postura de organizator SuperBlog mi-a permis sa interactionez cu zeci de sponsori – companii locale sau multinationale dornice sa creeze o relatie cu blogosfera. Pe langa oportunitatea de a-si prezenta produsele si serviciile, sponsorii au de trecut, la randul lor, un test deloc usor: responsabilitatea de a juriza sute de articole, de a raspunde la mesaje, de a-si privi oferta dintr-o multitudine de perspective diferite de a sa si, in acelasi timp, de a avea puterea si disponibilitatea de a fi obiectiv, de a-si formula cerintele si evalua articolele tinand seama nu doar de obiectivele sale de marketing, ci si de perceptia unui blogger, inevitabil diferita de a unui marketer - ei bine, toate acestea sunt o reala provocare care necesita infinita rabdare, intelegere si, nu in ultimul rand, timp. M-am bucurat sa vad sponsori implicati peste asteptari, care au rezonat cu blogosfera, au comunicat constant si direct cu bloggerii, au actionat si reactionat, au stiut sa gestioneze inclusiv comentarii negative si au tratat competitia, in ansamblu, cu multa creativitate.
fan SuperBlog si superbloggeri
Din toate aceste motive si multe altele, sunt fan SuperBlog si superbloggeri si abia astept sa-i cunosc si sa-i citesc si pe participantii la editiile viitoare :)

La buna revedere!

Etichete: , , ,