Anvelopa potrivita, la vremea potrivita

Anvelopa potrivita, la vremea potrivita
Inainte de aparitia campaniei de la BlogalInitiative stiam eu din folclorul soferesc ca daca tii anvelopele de iarna si atunci cand s-a incalzit peste 15 grade, acestea se tocesc mai repede. Citind PDF-ul de mai jos mi-am schimbat parerile.

Dar de ce nu e bine sa mergi "incaltat" de iarna cand se incalzeste cu adevarat?

Daca echipat de iarna castigi cativa metri la franarea pe o sosea inghetata comparativ cu anvelope all-season sau de vara, echipat de iarna la temperaturi de vara ai nevoie de mai multi metri pentru a te opri, comparativ cu incaltarea all-season sau de vara.

Am dat un singur exemplu, insa daca vreti mai multe statistici sau sa intelegeti cum functioneaza anvelopele de iarna, multumita lui Sorin Grumazescu aveti toate detaliile in link-ul de mai sus.

Ar mai fi ceva de spus: Iarna nu-i ca vara, iar daca esti "incaltat adecvat" te infranezi de la multe necazuri.

Adecvat inseamna "iarna incaltat de iarna", dar si cu incaltari de calitate. Iar despre calitate gasiti mai multe amanunte la Michelin.

Am zis ca nu strica si o opinie neutra despre testul anvelopelor de iarna, dar si o parere proprie. 

Dupa ce am citit ca la peste 7 grade Celsius anvelopele de iarna isi pierd proprietatile, parca mi s-a parut si mie ca se duce mai mult masina la franare. Asta cand se incalzise un pic si cand ma gandeam sa schimb incaltarile auto.

Acum ca s-a reintors zapada pe sosele, ma felicit pentru ca inca n-am schimbat anvelopele de iarna si sunt "echipat adecvat". Dar stiu ca daca se incalzeste trebuie sa fiu atent la franare, pana cand le schimb.

Dar si mai mult ma felicit pentru ca am citit aceste informatii utile care sunt mult mai importante pentru siguranta mea si a celor dragi, decat pretul unor anvelope care se uzeaza mai repede, cum credeam eu inainte.

Spor in siguranta!

Etichete: , , ,