Avem supra-productie? Dar rosii?

Avem supra-productie? Dar rosii?
Am vazut la TV ca anul asta este supra-productie la rosii, iar cultivatorii se plang de preturile mici la care vand rosiile.

Acum sa vedem problema si din partea consumatorilor. V-am mai povestit candva, am luat rosii din piata inainte de pleca in concediu, dar le-am uitat in frigider. Cand m-am intors erau frumoase si proaspete, desi trecusera 2 saptamani... (nu sunt cele din imagine, astea sunt ecologice).

Ce folos ca ni se servesc rosii multe, frumoase, rezistente la boli si daunatori (rezistente chiar si la trecerea timpului), dar fara gust si mai ales fara vitamine si mineralele necesare. Ce folos ca sunt multe, ieftine si proaste?

nutrienti din rosii
Rosiile proaspete sunt o sursa foarte buna de substante nutritive (USDA – Baza de Data Nationala pentru Nutrienti din SUA).

Dar fata de valorile standard, cultivarea intensiva si productiile fortate inseamna si scaderi cantitative si calitative ale nutrientilor.

Am mai discutat cateva studii despre vitamine si nutritie si chiar daca despre rosii nu am gasit nimic, cred ca se inscriu in trendul scaderii calitative.
minerale si vitamine
Lacomia unor producatori a dus la productivitate mare, dar la valoare nutritionala mica. Cine pierde? In final si producatorii si consumatorii au de pierdut.

Ce-i de facut? Nu sunt un expert, dar tot la TV am auzit cateva solutii:
Spor sanatos!

Update:
Informarii suplimentare despre calitatile rosiilor am gasit la Ce se intampla doctore?

Etichete: , , ,