Doamne-fereste... fara ferestre!

Doamne-fereste fara ferestre!
Inainte de a spune care ar fi minusurile unei "case oarbe", sa spun ca... n-ar mai fi casa ci un fel de inchisoare. Dar de dragul jocului si al experimentului sa spun ca am trait senzatia de orb de mai multe ori, in stralucitoarea "epoca de aur". "Se lua" lumina in tot cartierul si, chiar daca te uitai pe geam, nu se vedea nimic. Atunci nu prea mergeau nici masinile, ca sa fie alte lumini.

Dar cea mai mare senzatie de... "lumina neagra" am avut-o in Muntii Apuseni. Eram in pestera, la Ponoarele cred, si mergeam cu lanternele. La un moment dat cineva a avut ideea sa stingem toate lanternele. Senzatia a fost ciudata rau si n-am rezistat mai mult de cateva secunde in cel mai negru intuneric pe care l-am experimentat.

Acasa te simti totusi in mai multa siguranta, chiar daca disconfortul exista. Atentie insa, in afara de lipsa luminii naturale mai sunt si alte neajunsuri. Si pentru ca eu sunt asa mai natural si interesat de un stil de viata sanatos, asa vor fi si sfaturile mele.

Sfaturi pentru Cristina Bazavan, deoarece a fost o prezenta luminoasa la Webstock, iar acum va experimenta o saptamana intr-o casa fara ferestre.
Cristina ne-a spus ca-i place matematica, asa ca am sa insir "scurt" si logic cateva sfaturi pentru a face fata experientei.
  1. Lipsa soarelui si a luminii inhiba producerea de catre organism a vitaminei D. Asa ca recomand suplimentarea vitaminei D din alimentatie, alaturi de vitamina C.
  2. Lipsa luminii naturale va afecta si plantele dragi din jurul nostru. Ar fi bine ca inainte de a incepe experimentul, acestea sa fie "indrumate" spre alte locuri mai luminoase.
  3. Lumina putina potenteaza producerea de catre organism a melatoninei si deci mai multa pofta de somn. Daca mai tinem cont ca pe timp de noapte (chiar artificiala) nu prea ne arde de miscare si de sport, atentie la stilul de viata dereglat, daca asta se mai poate numi viata.
  4. Sunt sigur ca in "saptamana oarba" Cristina va scrie si pe blog, asa ca mare atentie la ochi. Lipsa ferestrelor si a luminii naturale nu poate fi compensata de lumina artificiala sau de ecranul laptop-ului.
  5. Nu stiu altii cum sunt, dar la mine acasa aerul curat intra pe ferestre. Nu-mi pot inchipui o saptamana cu casa neaerisita, dar nici usile la perete si curent peste tot, mai ales in perioada asta. Aici nu prea stiu ce sfaturi se pot da, pentru ca nici aerul conditionat nu-mi place. Eventual deschiderea pe rand a usilor, de la exterior spre interior.
  6. Sa mai spun ca intr-o casa fara ferestre nu se mai aude zgomotul de afara? Ca nu se mai simte viata, ploaia, ciripitul pasarilor sau vantul de toamna? Ca nu se mai vad stelele si luna?
  7. Sa mai zic ca singura ta poarta spre exterior este... usa de la intrare si ca te poti simti izolata si deprimata? Eu zic ca trebuie sa-ti faci bine calculele inainte de o astfel de experienta, ca sa stii la ce sa te astepti. Oricum, felicitari pentru curajul "orbesc" de a accepta o asemenea provocare.
Minusuri ar mai fi. Si sfaturi as mai avea, dar ma opresc la 7.

Plusuri ale unei case oarbe nu vad de niciun fel si sper sa nici nu fie "descoperite" in cele 7 zile.

Fiat Lux!

Etichete: , ,