15 zile in Grecia, pe Muntele Pelion

15 zile in Grecia, pe muntele Pelion
Pelion este numele muntelui pentru turisti, dar localnici ii zic Pilion :) Legenda zice ca este muntele centaurilor si inclin sa-i dau dreptate, pentru ca este mai usor sa urci cu 4 picioare sau cu 4 x 4 :)

Mai fusesem prin Grecia in zone muntoase, cum este Thassos, dar Pelion e chiar munte, cu partii de schi pe timp de iarna. Am inteles acest lucru treptat, dupa ce la venire am urcat si-am tot urcat si iar am coborat si iar am urcat pana cand... am facut pauza de reveneala. Se "incalzisera franele", nu prea mai tineau si miroseau a friptana :)

Dupa un drum greu, anuntat de un ocol prin Bulgaria datorat inundatiilor si de o pana pe autostrada, am ajuns in sfarsit la destinatie. Sfarsiti. Nu stiu ce ne-a terminat mai rau, cei 850 de kilometri sau serpentinele Pelionului, dar seara n-am mai avut putere decat pentru o bere bauta pe plaja.

Fiind zi de drum, am facut cu greu poze pe 3 August. A doua zi, si mai greu ne-am dezlipit de paturi pe la 10 si am plecat in recunoastere pe cea mai apropiata plaja, Papa Nero. Apropiata, in sensul ca dupa ce cobori 200-300 trepte de piatra, ajungi la capatul din dreapta al plajei.
plaja Papa Nero
Majoritatea tavernelor si magazinelor sunt insa pe la mijlocul plajei si in capatul celalalt, cum am constatat la plimbarea de seara :)
seara la Papa Nero
Tot atunci am tras concluzia ca faleza este ok pentru alergare, asa ca de a doua zi am bagat cate 4 km in fiecare dimineata (mai putin in cea in care a plouat :) Cum ne-a intampinat Papa Nero in prima zi efectiva de vacanta, am captat prin pozele din 4 August.

Si urmatoarea dimineata tot la Papa Nero am captat soarele de dimineata, iar dupa amiaza ne-am luat inima in dinti sa ne ducem la alta plaja. Pe jos, pentru ca amintirile drumului cu masinile inca ne chinuiau :) 15 minute de mers de jos, cu treptele de piatra si de rigoare pana la plaja si... am ajuns la Damouchari.
Damouchari
O plaja de piatra, cu stanci de pe care poti plonja in apa si cu... multe trepte in partea dreapta, pe care le-am lasat pentru explorari viitoare :)

Chiar daca la prima vedere nu pare sa ofere cine stie ce placeri, am revenit de cateva ori la Damouchari. Iata primele impresii in pozele din 5 August.

Nici in ziua a treia n-am vrut sa auzim de urcatul in masini, Papa Nero a scris pe noi de dimineata, dupa amiaza si seara, cand am poposit la o taverna pescareasca, Hristos Taverna, ce ne aducea aminte de Vama Veche.

Am savurat un Stuffed Kalamari pe care l-am udat cu bere Mythos, ploaie si fulgere.
Stuffed Kalamari cu bere Mythos
Da, a plouat si seara, si noaptea si in dimineat urmatoare. Am reusit totusi sa fac poze in prima parte a zilei de 6 August.

Ploaia de dimineata ne-a "scutit" de alergare si de plaja pe 7 August, dar ne-a urnit la o drumetie de vreo 4-5 km, ca sa vedem imprejurimile la pas. Destinatia a fost Mouresi si ne-am felicitat pentru idee, pentru ca n-a mai plouat, dar a fost suficient de innorat ca sa nu suferim pe drum din cauza soarelui.
Mouresi - adica plin de mure
Cred ca numele localitatMouresi - adica plin de mureMouresi - adica plin de murelinul l-am facut cu mure.
smochine
Drumul murelor sa-i ramana numele :)

Obositi de drum si de mure, am poposit la o taverna unde am savurat "wild pig". Dar cele mai spectaculoase au fost florile de dovlecei, umplute.
flori de dovlecei umplute
La intoarcere am descoperit o carare pentru drumetie, cu ajutorul unor patrupezi locali care ne-au acompaniat pana acasa.
companion de drum lung
Luand drumul la pas, am facut foarte multe poze, pe care va las sa le descoperiti in albumul din 7 August.

Drumetia ne-a dat curaj sa mergem a doua zi dupa amiaza la o plaja aflata la 30 de minute de mers cu masina: Milophotamos.
plaja Milophotamos
O plaja semi-decomandata, spectaculoasa datorita intrarii prin stanca.
plaja semi-decomandata
Din nou trepte in partea dreapta, pe care de data asta le-am urcat nefiind atat de multe ca la Damouchari. Ce-a iesit, va las sa descoperiti in pozele din 8 August.

Pe 9 August au venit americanii, o familie de prieteni stabiliti in State, care au lasat America pentru un concediu impartit intre Bucuresti, Craiova si Grecia. Motiv suficient incat sa sarbatorim seara la o taverna cu bucate specifice din Pelion,
taverna pescareasca la Pelion
unde am mancat Grilled Octopus, stropita cu o sticloanta de vin rosu.
Grilled Octopus cu vin rosu
Mai multe poze am facut in prima parte a zile, inainte de debarcarea americanilor, si le puteti urmari in albumul din 9 August.

Acum ca ne-am facut o gasca de 4 familii si 13 membri, m-am gandit ca putem face un pic de scandal pe plaja de la Damouchari.
Damouchari
Am facut scandal cu mure,
scandal
chiar pe pietre,
scandal cu mure
apoi am luat la explorat treptele din dreapta, restante de la prima venire.
urcam treptat
Si-am urcat frate, pana cand ne-am plictisit si ne-am gandit ca nu vrem sa coboram pe intuneric :) Efortul ne-a fost rasplatit cu acorduri de muzica clasica, raspandite de briza marii de pe o barca din larg. Pe plaja nu se auzea nimic din cauza valurilor si a vacarmului specific, dar sa savurezi muzica de pe mare in timp de urci pe munte, a fost o senzatie unica.

Nu stiu cine era autorul muzicii sau al ispravii de share-uire, nu stiu daca asa atragea pestii la pescuit, dar i-am multumit in gand dupa ce i-am facut mai multe poze.
muzica pe valuri
Am descoperit si o Aloe Vera la Damouchari,
Aloe Vera la Damouchari
dar va las sa descoperiti toate pozele in albumul din 10 August.

Am descoprit si un loc de pescuit, pe care l-am vizitat in seara urmatoare,
loc de pescuit
cand ne-am bucurat de primele "capturi" ale vacantei :)
primele "capturi" ale vacantei
Va las sa va delectati cu mai multe imagini din 11 August.

Pe 12 August, marea a fost atat de calma dimineata, incat Papa Nero parea plaja unui lac.
plaja linistita la Papa Nero
La pranz m-am ospatat cu scoici in sos alb
scoici in sos alb
apoi in formula de 13 oameni si 4 masini am plecat spre o plaja noua, Fakistra.
plaja Fakistra
Salbatica si greu de cucerit, ne-a recompensat cu imagini greu de descris, mai ales daca sunt privite cu ochelarii acvatici. Pesti de toate felurile si marimile, abisuri marine care te infiorau cand treceai pe deasupra lor si izvoare interioare care alternau apa calduta cu rece. Ne-ar fi trebuit o camera subacvatica, clar :(

Ne-a placut si ne-am propus sa mai revenim, dar pana atunci iata cum ni s-a aratat Fakistra pe 12 August.

Data de 13 August n-a fost deloc cu ghinion. De dimineata am fost comme d'habitude, la plaja noastra, la pranz am disecat niste Grilled Shrimps
Grilled Shrimps
iar dupa amiaza i-am dus si pe americani la Milophotamos. Am mai incercat un pescuit, dar, ghinionul meu si norocul lui, fiind singura captura, i-am dar drumul bibanului prins.
biban pescuit si eliberat
Am reusit sa fac si cateva poze norocoase pe 13 August.

A doua zi am "ratat planificat" plaja de dimineata. Mi-am facut alergarea matinala, apoi am plecat sa repar pana facuta la venire, deoarece Sf. Maria e zi libera, Sambata dupa sarbatoare nu stiu cine mai lucra, iar in Duminica de plecare era riscant sa plec asa.

Cu roata reparata, am rezolvat si plaja de seara la Damouchari. Mai mult, am ramas sa mancam in port la Damouchari, unde s-a filmat filmul Mamma Mia, cu Meryl Streep si Pierce Brosnan.
pe plaja cu Meryl Streep si Pierce Brosnan
Taverna Mamma Mia arata de vis,
 Taverna Mamma Mia
pastreaza urmele filmarii din 2008,
filmarea din 2008
iar patronul iti explica unde s-au facut filmarile.

Mancarea este ca la Mamma Mia acasa :), adica asa cum eram eu obisnuit sa fie un Lamb Chops pe gratar, la preturi foarte bune.
Lamb Chops pe gratar
Daca nu ma credeti, iata pozele din 14 August.

De Sf. Maria ne-am asigurat ca mancam peste local (tsipoura) inca de la pranz.
peste local
I-am sarbatorit pe cei 4 Marini si Marii din grup cu inghetata,
inghetata pentru Sf. Maria
apoi am incercat sa repetam o masa de peste si pentru seara. N-a fost numai de peste, dar pe langa tsipoura am mai pregatit o portie de mussels saganaki. Atat de buna incat am uitat sa fac poze, dar am martori care au apreciat-o pana la ultima urma din castron.

Cum statea bine unei astfel de mese, am udat-o cu Syrah rosu, grecesc.
Syrah rosu, grecesc
Pe 16 August, asa ca pentru ultima zi de plaja, ne-au salutat cativa delfini.
ati vazut delfinul?
Am mai facut poze de final, apoi seara am pregatit ceva usor, din ingrediente locale.
cina usoara cu ingrediente locale
Cum vacanta se apropia de apus, pe 17 August ne-am luat la revedere de la mare tocmai bine incat sa prindem rasaritul.