Cate feluri de portocale ati mancat?

Cate feluri de portocale ati mancat?
De cate ori merg in Grecia, abia astept sa-mi cumpar portocale. Sunt mult mai zemoase si mai aromate decat portocalele care ajung la noi.

La prima vedere nu dai niciun ban pe felul cum arata, mai ales ca au o culoare neuniforma, portocaliu, galben si un pic de verde :) Insa la prima muscatura iti rasare un curcubeu pe cerul gurii.

portocal inflorit in Barcelona
Am aflat ca portocalele pe care le mananc eu in Grecia sunt portocale de vara si ca exista multe varietati. 

Am vazut si portocale decorative in Kavala (am inteles ca nu sunt bune de mancat), iar in Barcelona am avut ocazia sa simt mirosul portocalilor infloriti, chiar pe strada.

Nu stiu daca erau portocale decorative, dar mirosul era extraordinar.

Ok, ma gandeam eu, exista portocale de vara, de iarna (care ajung la noi iarna :) si cele decorative.

Dar in Barcelona, in Aprilie fiind, am vazut si mici portocali plini cu portocale coapte.
portocal micut
Si mi-am zis ca or fi de vreo 3-4 feluri, daca exista si portocale de primavara :)

Doar ca atunci cand am cautat pe Wikipedia, le-am cam pierdut numarul :)

Voi stiti de care ati mancat pana acum?

Etichete: , ,