Comunitate = bucurii comune in offline

Comunitate = bucurii comune in offline
Intreband daca exista viata fara internet, am concluzionat spunand ca "pastrez echilibrul intre online si offline si stiu cat timp  navighez. Iar navigarile offline le oglindesc online, in speranta ca voi  face si altora pofta sa se mai dezlipeasca de online".

Mi-am facut cont pe Facebook in 2007, pentru a tine legatura cu prietenii din mai multe tari, pe care i-am intalnit la un curs la Budapesta. A fost o modalitate de a continua online o comunitate offline din care am facut parte timp de doua saptamani.
prietenii offline m-au incurajat la prietenii online
De atunci pe Facebook s-au adunat peste 2000 de prieteni virtuali, pe multi dintre ei cunoscandu-i si offline. Fiind de atata vreme pe Facebook, sunt membru in 487 de grupuri FB, unele fiind comunitati de bloggeri, altele nisate pe diverse subiecte: sanatate, nutritie, Craiova, sport, Romania, dezvoltare personala, educatie, cultura si natural, Aloe Vera, primul grup pe care l-am creat si care numara aproape 900 de membri.

Nu ma joc pe retelele de socializare, dar as prefera sa-i scot la "joaca" in offline pe cat mai multi dintre cei pe care ii cunosc. Pentru mine, adevarata provocare a unui articol nu este sa-l promovez in cat mai multe locuri ci sa conving cat mai multe persoane sa actioneze si sa participe la evenimente. Nu degeaba multe dintre postarile mele se incheie cu indemnul "Spor participator!".

Daca ar fi dupa mine, as inlocui "Like & Share" cu "Enjoy & Offline", pentru ca prea multe persoane, mai ales tinerii, prefera sa stea acasa si neglijeaza interactiunile offline cu prietenii sau participarea la evenimente sociale, culturale, sportive etc. De multe ori reusesc sa-i urnesc, dar mi-as dori o "rata de conversie" mai mare.

O dorinta declarata de cand scriu zilnic pe blog este aceea de a-i cunoaste offline pe cei cu care am interactionat online. Acest lucru se oglindeste atat in rubricile de blog roll de pe prima pagina a blogului (Bloggeri intalniti offline) cat si in rubrica speciala Blog Roll, unde pun accent pe offline ("am vorbit cel putin o data la o bere", "blog-roll offline SuperBlog"). La sfarsitul anului mai rasfoiesc inca o data Blog-Roll-urile si ma bucur de fiecare data cand trec pe cineva din sectiunea online in cea offline.

Se intampla des acest lucru deoarece particip la evenimente offline, care pentru mine sunt cele mai importante borne ale activitatii blogosferice. Ca sa explic cronologic aceste borne, am sa incep cu intalnirile din Craiova.

Sunt membru fondator al intalnirilor Craiova Blog Meet, care au venit din dorinta mea de a-i cunoaste offline pe bloggerii din Craiova si nu numai. In 2010, cand m-am apucat serios de scris pe blog, m-am imprietenit virtual cu mai multi bloggeri. Intr-o zi, la intoarcerea de la un concurs de dans al Dariei (fata lu' tata face dans sportiv de 10 ani) am aflat de la o bloggerita din Constanta ca in Craiova avusese loc un o intalnire a bloggerilor si twitteristilor din Craiova. Am vazut si imagini de la intalnire, am citit si cateva cuvinte pe bloguri, astfel incat mi-am dorit sa particip si eu la un astfel de eveniment.

Cum eram prieten pe Facebook cu unul dintre participanti, i-am spus ca as vrea sa vin la urmatoarea intalnire si am propus chiar o data cand toata lumea este libera: 1 Decembrie. Nu s-a intamplat, dar in 2011 am revenit cu dorinta si cu propunerea pentru 1 Decembrie. Nu mai tin minte daca ne-am intalnit chiar de 1 Decembrie, dar am reusit sa ne stangem 3 bloggeri la un pahar de vorba si de bere. Ne-am intalnit de cateva ori in format de 3 si ne-am propus sa facem Craiova Blog Meet in fiecare luna.

Mi-am dorit foarte mult sa "populam" blog meet-urile, se vede si in bilantul blogosferic pentru 2011. Cert este ca in Februarie 2012 , in cea mai friguroasa zi a anului, am reusit sa ne strangem 8 bloggeri si atunci am considerat ca a fost primul Craiova Blog Meet adevarat si momentul in care am inceput sa construim o comunitate a bloggerilor in Craiova.

Dupa ce ne-am intalnit mai multi, au inceput sa vina si idei mai bune, astfel incat am rafinat intalnirile si dintr-un Blog Meet a mai rasarit un Sport Meet. Adica ne intalneam Sambata la miscare si Duminica la Blog Meet, astfel incat sa "udam" efortul de Sambata.

Cert este ca de atunci au trecut mai mult de doi ani in care Craiova Blog Meet se "intampla" in fiecare luna, iar intalnirea din Februarie este considerata aniversara. A devenit deja traditie ca la Craiova Blog Meet de Februarie sa adaugam cateva cuvinte cheie: aniversare, sampanie si tort.
2 ani de Craiova Blog Meet
Asa a fost prima aniversare, asa a fost la a doua aniversare si nu mai este mult pana la cea de-a treia :) Blog Meet-urile "s-au asezat", in sensul ca avem o locatie permanenta, Club Q, ziua stabilita pentru intalnire este Duminica seara (ca sa se intoarca toti din weekend), iar dupa socializare si discutii blogosferice executam un bowling de mare angajament si de tot rasul :)
nemtolteanul Geordan
Pe langa Blog Meet-urile lunare mai executam cate un Blog Meet special cand vreun blogger revine in Craiova. Avem un superblogger stabilit in Germania si ne da adunarea de fiecare data cand vine acasa.

Dar pentru ca discutia plecase de la efectul online-ului asupra offline-ului, cel mai interesant si special blog meet de la Craiova s-a intamplat plecand de la o idee online, concretizata offline. O bloggerita din Craiova a inscris orasul nostru intr-o competitie blogosferica internationala, iar eu m-am ocupat de evenimentele de pe Facebook, pentru a implicat bloggerii si comunitatea locala in competitie. Ideea confruntarii blogosferice era ca in fiecare etapa, cat mai multi craioveni (si nu numai) sa voteze online pentru Craiova.

Desi Craiova era la prima participare, am trecut pe rand de Ierusalim, Edinburgh, Havana si Sevilia, ajungand in semifinale cu Cluj-Napoca si in finala cu Sibiu, castigatoarea competitiei cu un an in urma. Confruntarile romanesti au fost cele mai dificile, dar am sa exemplific cu finala.
Craiova Best City to Visit 2014
Asa cum Craiova a avut un eveniment dedicat voturilor online, la fel a avut si Sibiul. Cifrele online ale sibienilor (1K - 117 - 9.4K) aratau mult mai bine decat cifrele Craiovei (476 - 57 - 6.6K), dar am castigat cu 2535 voturi (57,42%) contra 1880 voturi (42,58%).

Conversia a fost mai mare in Craiova decat in Sibiu, pentru ca ingredientele succesului au fost si de natura offline, iar implicarea comunitatii locale a bloggerilor a fost totala.

mobilizare online si offline
Am impartit fluturasi in Sala Polivalenta la meciurile echipelor din Craiova, am facut mini-afise cu coduri QR si am participat la emisiuni TV pentru a-i mobiliza pe craioveni.

Atunci la voturi online a batut Craiova, azi, fiind 16 Noiembrie, mi-as dori ca la voturile offline sa bata reprezentantul Sibiului :)

Revenind la efectele campaniei online in offline, primul rezultat al castigarii titlului de Best City to visit de catre Craiova fost vizita organizatorului concursului, bloggerului american Anil Polat, in Craiova.

A fost un adevarat Craiova Blog Meet International. Pe langa bloggerul american de origine turca si Mira, prietena sa din Bulgaria, ne-am bucurat de prezenta unor bloggeri (si nu numai) prezenti in orasul nostru in cadrul evenimentului Rebranders Craiova. Asadar, pe langa blogosfera craioveana si prietenii sai am avut prezente offline din SUA, Bulgaria, Hong Kong, Malaezia, Letonia, Grecia si Canada. Daca mai adaugam si vizita surpriza a doamnei primar din Craiova, posesoare de blog, putem spune ca a fost un blog meet deosebit, care a incununat offline eforturile online.
Craiova Blog Meet international
Dar prezenta in offline si apartenenta la diverse comunitati nu se rezuma exclusiv la bloggeri, desi ei sunt de multe ori cauza :)

Am "pedalat" prin Oltenia, am fost Donator de viitor in Dolj si mai ales am fost Happy in Craiova.



Am participat cu o echipa a bloggerilor craioveni la Campionatul National de Gratar sau la Cupa Rotaract la volei pe nisip, unde indiferent daca am castigat sau am pierdut la volei, am castigat la offline cu siguranta.
bloggerii craioveni la turneul caritabil de volei pe nisip
Alte materializari offline ale discutiilor online sunt vizibile tot la Craiova. Pentru ca multi (inclusiv dintre bloggeri) se plangeau ca nu sunt evenimente in Craiova, iar eu stiam ca sunt 3 in acelasi timp si as fi vrut sa particip la toate, am facut 2 grupuri pe Facebook dedicate evenimentelor.

Primul se refera la evenimentele cu intrare libera, Intrare libera Craiova, iar al doilea la evenimentele care au legatura cu candidatura Craiovei pentru titlul de Capitala Culturala Europeana, grup numit chiar Craiova Capitala Culturala Europeana 2021.

In aceste grupuri anuntam evenimentele, participam si apoi scriem cum a fost, pentru a face pofta de offline celor care doar citesc offline cum s-a desfasurat un anumit eveniment. De altfel aceasta este regula mea pentru multe dintre articolele de pe blog. Anunt ca voi participa la un eveniment cultural, sportiv, blogosferic, educational etc., fac poze la fata locului, pun imaginile pe Facebook apoi explic pe blog despre ce a fost vorba.

Dar destul am vorbit despre Craiova, sa mergem si la Bucuresti :) Intalnirile offline in Bucuresti au debutat cu un blog meet bucurestean unde i-am cunoscut pe multi dintre actualii superbloggeri.
Bucuresti Blog Meet
Pentru mine Bucurestiul este una dintre cele mai importante borne ale intalnirilor blogosferice offline prin Gala SuperBlog si Spring SuperBlog, Webstock, NetCamp si mai nou Food Bloggers.

Cand Daria mea are concursuri de dans in alte orase in afara de Craiova sau Bucuresti, incerc sa ma intalnesc offline cu bloggeri sau cunostinte online din localitatea respectiva. Am reusit pana acum la Sinaia, Sibiu si Resita.

Incerc intotdeauna sa fiu un conector online-offline si am observat acest lucru si la Daria, care face dansuri sportive din clasa a I-a. Acum este in clasa a XI-a, are antrenamente de 4-5 ori pe saptamana, vara merge in cantonament, deci pot spune ca offline-ul este foarte prezent in viata ei. Atunci cand revenim dintr-o vacanta sau dintr-o deplasare, prietenii ei zic ceva de genul "bine ca ai venit,  ca de cand ai plecat n-a mai avut cine sa ne organizeze ca sa iesim  afara".

A propos de dans si de offline, azi cand avem deadline la acest articol cu care particip la SuperBlog 2014, tocmai ce "participam" la Cupa Katamis la dans sportiv. Offline, evident, alaturi de comunitatea formata in jurul clubului de dans.

Acestea fiind etapele naturale ale dezvoltarii mele blogosferice in offline, pot defini comunitatile prin momentele comune si emotiile pozitive traite in offline. Cu atat mai bucuros sunt sa va anunt ca exista o comunitate online,  care-si propune sa construiasca comunitati reale si functionale in offline. Bun venit Komunomo!
Komunomo
Am intrat pe platforma si am creat online o comunitate pe care vreau s-o incarc offline cu cati mai multi superbloggeri. Este vorba despre Gala SuperBlog, unde anul trecut am fost 2 craioveni, iar in 2014 vom fi 6-7 :) La Craiova stiu situatia, dar sunt curios sa vad cati dintre participantii din alte orase confirma pe Komunomo prezenta si cati vor fi efectiv la Gala.
Gala SuperBlog
Deocamdata experimentez pe Komunomo, mai am de dibuit multe facilitati, dar scopul declarat al platformei de a contribui online la dezvoltarea offline a comunitatilor mi se pare laudabil.

Sa vedem cati ne vom lauda offline la Gala SuperBlog :)

Spor participator!

Etichete: , , , , , , , ,