Diplome d'Etudes en Langue Francaise

Diplome D'Etudes en Langue Francaise
Aceasta este denumirea pentru D.E.L.F. Ehehe, cu vreo 20 de ani in urma am fost la Bucuresti "sa-mi iau DELF-ul". Este un examen care atesta cunostintele de limba franceza, notandu-se exprimarea si intelegerea in scris si oral.

"Pe vremea mea" erau DELF 1 si DELF 2, oarecum echivalentul a 8 clase in Franta. D.A.L.F.-ul - Diplome Approfondie de Langue Francaise era cumva corespunzator nivelului unui francez care a dat BAC-ul. Dupa ce am facut cursurile la Alliance Francaise de Craiova, am dat examenele la Institutul Francez din Bucuresti.
DELF 2
Asta era prin '94-'95, acum am aflat ca poti sustine examenele DELF si DALF la Craiova.
Universitatea din Craiova
© Radoimihay | Dreamstime.com - University Photo
Rolul acestor diplome este acela de a certifica o buna cunoastere a limbii franceze, si implicit de a ajuta la obtinerea unui job sau la inscrierea la o universitatea  francofona. 

Prin 1994 nu prea se faceau studii in afara, dar eu am dat examenele in speranta ca voi prinde vreo bursa de cateva luni. Nici burse nu prea erau atunci, dar datorita cursurilor de la Alianta Franceza din Craiova am iesit prima data din tara in 1994, cu ocazia unui stagiu de 2 saptamani in Franta.

Diplomele m-au ajutat si la obtinerea unui job peste cativa ani. Am lucrat 4 ani intr-o firma franco-romana din Craiova iar patronul fiind francez, discutiile zilnice in limba franceza m-au ajutat sa ma perfectionez.

Voi stiati despre existenta D.E.L.F., D.A.L.F. si a Centrulului de pregatire si examinare al Universitatii din Craiova?

Spor descoperitor!

Etichete: , , , ,