Hai sa ne regrupam un pic pe Facebook


Hai sa ne regrupam un pic pe Facebook
© Skypixel | Dreamstime.com - Social Collaboration Photo
De curand am primit de la administratorul unui grup Facebook invitatia de a scrie gratuit un advertorial, pentru a mai putea posta in continuare pe acel grup. Pana sa vad despre ce trebuia sa fie advertorialul, am studiat un pic eficienta grupurilor Facebook si am gasit mai multe teste despre grupurile nationale de Facebook sau despre grupuri locale.

Concluzia primului test era ca distribuirea articolelor de pe blog pe grupurile FB nu aduce multi vizitatori, insa mareste artificial numarul de Share-uri si Like-uri FB, ceea ce-i ajuta pe cei care scriu advertoriale bazate pe astfel de cuantificari.

Din start va spun ca nu scriu advertoriale pe baza de Like-uri/Share-uri FB si nici nu particip la concursuri care numara Like-urile pe FB. Ma intereseaza totusi traficul obtinut din grupurile Facebook, dar si articolele de acolo, deoarece realizez saptamanal rubrica Vineri recomandam articole.

Am evitat sa folosesc un tool care-ti pune link-urile in toate grupurile tocmai pentru a mai descoperi articole interesante de pe bloguri, distribuite prin grupuri. In comentariile de la testarea grupurilor de Facebook am gasit si cateva opinii interesante, pe care le impartasesc.

Revenind la grupul de la care primisem notificare pentru advertorial, acesta era printre cele care generasera 0 click-uri in primul test. Am refuzat "oferta" si n-am mai postat acolo. Sunt destule grupuri de bloggeri unde se admit tot felul de articole, dar mai sunt si anumite grupuri dedicate unde se admit doar articole care au legatura cu tematica grupului.

Citind insa comentariile la cele 2 teste, m-am gandit ca ar trebui sa existe si grupuri FB generaliste care sa genereze trafic si/sau alte beneficii comunitatii. Am gasit si cateva conditii:
Grupul permite distribuirea generala a articolelor de pe bloguri, dar exista si cateva restrictii:
Nu stiu daca exista un astfel de grup pe FB, asa ca am creat eu unul, sa fie toata lumea fericita: Parohia blogoslovita a preafericitului Daniel :)

Stiu ca este un nume lung, dar si conditiile sunt la fel, pentru ca scopul grupului este promovarea pe termen lung. Daca am invatat ceva de la SMS Bucuresti, acel lucru a fost ca pe FB nu poti obtine beneficii pe termen lung fara sa depui efort.

Cum vi se pare ideea unui astfel de grup?

Si pentru ca grupul trebuia inceput de undeva, am postat initial un scurt articol de-al meu care-ti arata in ce grupuri posteaza prietenii tai de pe Facebook. Bineinteles ca nu-l voi premia pe acesta cu PIN la sfarsitul saptamanii :)

Spor grupat!

Etichete: , ,