Roma, Terme si Antica Taverna, 15 Apr

Roma, Terme si Antica Taverna
A fost practic ultima zi de vizitat, pentru ca am plecat pe 16 Aprilie. Fiind ultima zi turistica, am facut un program mai lejer si am vizitat Terme di Diocleziano, aflata la 2 pasi de noi, pe Via Enrico de Nicola, 79.

Biletul costa 7 Euro, este valabil 3 zile consecutive si permite accesul la Terme di Diocleziano, Crypta Balbi, Palazzo Altemps si Palazzo Massimo. Noi ne-am luat biletul de la fata locului, dar se poate achizitiona in avans de pe CoopCulture.
curtea interioara - Terme di Diocleziano
Fiind ultima zi am vizitat doar Terme di Diocleziano, dar daca am fi luat biletul mai devreme, am fi avut timp sa vedem si celelalte obiective, mai ales ca unele erau aproape (Termini) sau in drum (Piazza Navona).
 Terme di Diocleziano
Oricum si la Terme ai ce vizita. Intrarea se face printr-o gradina superba, Cinquecento, cu locuri inmiresmate unde poti sa te odihnesti pe banci (vezi imaginea de la inceput), iar in mijloc troneaza o fantana in care se observa si cativa pesti.
 Terme di Diocleziano - fantana
Rucsacii se lasa la intrare, nu ai acces cu bagaj in muzeu, in schimb poti fotografia in voie. Ai si ce :) De la scrieri prin cioplire si stampile de piatra,
stampila de piatra
pana la obiceiuri funerare
ritualuri funerare
si obiecte funerare,
obiecte funerare
obiecte casnice
razboi vertical de tesut
si o multime de statui.
statui antice
Din muzeu se intra intr-o gradina superba,
Gradina Terme de Diocleziano
in mijlocul careia troneaza un templu al animalelor.
Templul animalelor
Mai sunt tot felul de curti interioare, un muzeu in aer liber
curte interioara
dar si un superb mozaic,
mozaic antic
pastrat in totalitate.
mozaic pastrat intact
Poti viziona si un film despre Terme,
mediateca
dar mi s-a parut sub cel vazut la Palazzo Valentini pe 12 Aprilie. Poate si pentru ca nu era despre Daci si Columna lui Traian :)

Dupa Terme, urmatorul obiectiv a fost unul culinar-cultural, Antica Taverna. Cineva din grup avea o recomandare de la un coleg din Bucuresti,
spre Antica Taverna
dar nu stiam ca vom fi abordati in limba româna si ca vom avea din partea casei branza de Focsani si pita de Piatra Neamt :)
pita ca la Piatra Neamt
Locatia este superba, se vede si din pozele de la Antica Taverna.

Pana sa ne uitam noi pe meniuri ca sa verificam preturile, un italian ne-a intrebat cati suntem. I-am zis ca suntem 8, a zis ca are pentru noi o masa superba si incepusem sa ne intrebam cum incapem la singura masa de afara, neocupata. Ne-a invitat insa intr-un separeu interior, superb.
separeu Antica Taverna
Pana sa ne dezmeticim noi, ne-am trezit ca ne intreaba cineva ce vrem sa mancam, in romaneste  :)
Viorica din Focsani
Ea este Viorica, din Focsani, iar cel care ne-a primit este Paolo :)
Mangia bene - Antica Taverna
Viorica este in Italia din 2000, s-a bucurat auzind grai romanesc si ne-a dat toate detaliile pentru a alege din meniu in cunostinta de cauza.

Pentru inceput ne-am luat bere la litru,
Hai noroc cu bere la litru
apoi eu am incercat miel la cuptor,
miel la cuptor
Am mai avut iepure la tigaie
iepure la tigaie
sau paste,
paste
pui,
pui cu cartofi
salata,
salata de rosii cu rucola
broccoli cu "nu-mai-stiu-ce" s.a.
broccoli
Foarte bun si vinul casei,
Hai noroc cu vinul casei
iar la final fetele si-au luat si desert.
desert
Ar mai fi fost din partea casei un digestiv, dar am refuzat politicos pentru ca mai aveam de colindat si erau deja la bord 1 litru de bere si unul de vin, impartit la 2-3.

Am mai colindat cateva strazi frumoase pana la Piazza Spania,
spre Piazza Spania
unele mai frumoase ca altele :)
strada podurilor
Aici ne-am impartit pe interese. Unii la shopping, iar eu am preferat sa stau pe scarile din Piazza Spaniei.
Piazza Spania
As fi stat toata ziua acolo, vezi tot felul de oameni din toate colturile lumii.  As fi stat toata ziua acolo, vezi tot felul de oameni din toate colturile lumii. Daca nu ma credeti, gasiti aici si pozele de la Piazza Spania.

Unii fotografiaza,
fotografi fotografiati
altii stau de vorba,
frumusete in alb-negru
altii isi etaleaza portul traditional din tara de origine,
port traditional
altii pur si simplu se bucura de atmosfera :)
panorama la fantana
Asa am incheiat triumfal ultima zi de vizita in Cetatea Eterna, dupa ce cu o zi inainte vazusem Vaticanul si San Pietro.

Spor calator!

Etichete: , , , , , ,