Repere de vacanta in Thassos Grecia

Am ajuns in vacanta in Thassos prin 2008 in primul rand datorita distantei mici (aproximativ 650 km cu masina) de la Craiova.

Eram o gasca de 3 familii cu copii, copiii erau destul de mici, am zis sa nu ne aventuram mai departe si am carmit spre Thassos pentru o vacanta relaxanta.
am carmit spre Thassos
Insula de smarald cu marea albastra-azurie ne-a placut atat de mult incat am repetat experienta in 2009, 2010 si 2011 si am revenit apoi, la distanta de un an sau doi :)
marea albastra-azurie
Atunci nu prea erau multi romani in Thassos iar plajele erau destul de libere. Acum s-a cam aglomerat, dar nu si-a pierdut farmecul.
plaje neaglomerate
Am fost si prin alte parti ale Greciei, in peninsula Halkidiki pe Sithonia, bratul din mijloc, am revenit in Thassos, iar am schimbat spre muntele Pelion si iar am revenit in Thassos. Dupa 6 vacante in care am stat vreo 84 de zile in Thassos cred ca am suficiente informatii astfel incat sa-mi fac o parere despre insula.

84 de zile in Thassos

Nu stiu cat timp stati voi in vacanta, eu daca plec prefer sa stau 2 saptamani, ca sa simt bine concediul. Prima data cand am fost in Thassos ne-am cazat in apropiere de Limenas, capitala insulei. Am schimbat apoi si-am fost un pic mai sus iar anii urmatori am descoperit sudul insulei.

Am fost de mai multe ori in zona Psili Amos, in apropiere de Potos si o data in zona Aliki. Insula nu este mare, in circa 100 de kilometri ii dai ocol cu masina si merita sa vezi mai multe plaje mai ales daca stai in zona mai multe zile.

Plajele sunt de toate felurile (nisip, pietris si chiar stanca) astfel incat toate gusturile sunt satisfacute. M-am gandit ca sunt multi romani care stau in jur de 7 zile in vacanta astfel incat am sa recomand cate 7 plaje, 7 locuri de vizitat, 7 mancaruri de savurat si tot asa :)

7 plaje preferate din Thassos

Nu este chiar un top, dar cam asta este ordinea plajelor pe care le prefer in Thassos: Tripiti, Salonikios, Paradise Beach, Livadi Beach, Pefkari, Marble Beach si Giola. Am prins aici si plaje de nisip si plaje pe stanca sau cu pietris, unele dintre plaje avand si zone cu nisip si cu pietris.

La fiecare plaja am incercat sa spun atat avantajele cat si dezavantajele si am completat cu informatii suplimentare despre alte activitati si despre mancare.

Tripiti Beach in Thassos

Imi place foarte mult plaja Tripiti deoarece are de toate. In primul rand apreciez plaja foarte larga, strajuita la ambele capete de taverne. Exista si un fileu de volei,
plaja larga la Tripiti in Thassos
astfel incat de fiecare data cand am fost aici am facut si un pic de miscare pe nisip.
volei la Tripiti
In partea din dreapta (cum te uiti la mare) este si un mic deal impadurit unde poti face o scurta plimbare pana la o grota-tunel.
grota tunel la Tripiti
Grota are iesire la mare prin partea cealalta a dealului si poti sa stai si la umbra daca vrei sa te balacesti fara sa te prajesti :)
marea vazuta prin grota
La Tripiti exista si un ponton de ciment de pe care poti plonja in apa sau poti pescui, depinde de gusturi.
pontonul de la Tripiti
La fel, de pe stancile delusorului impadurit cu pini poti pescui sau sari in apa. Am prins aici cativa pesti frumosi iar copiii au sarit in toate pozitiile :)
pescuit la Tripiti
Daca aveti ochelari subacvatici veti descoperiti universul marin foarte variat. Este o zona cu blocuri mari de piatra pe fundul marii, brazdate de crapaturi in care se ascund tot felul de pesti si alte vietuitoare.

Plaja are nisip dar si o zona cu pietris, are si zona de sezlonguri
zona cu sezlonguri la Tripiti
si zona libera de sezlonguri si este un dintre putinele plaje din Thassos unde va puteti bucura de valuri atunci cand marea este agitata.
zona fara sezlonguri la Tripiti
Erau deja suficiente avantajele de pana acum dar daca n-as spune nimic despre mancare as fi nedrept.

In partea din dreapta a plajei exista mai multe taverne si beach-baruri insa va recomand sa mergeti la Taverna Pyrofani.
Taverna Pyrofani
O recunoasteti dupa cartea postala adresata lui Jamie Oliver. Este de fapt o mega carte postala prin care un prieten de-al lui Jamie ii recomanda sa manance aici.
cartea postala adresata lui Jamie Oliver
Am inteles si noi de ce, cand am vazut meniul si preturile. Preturi mult mai bune ca in alte parti, meniul variat si foarte gustos iar atentiile din partea casei consistente si neasteptate.

Tripiti se afla intre Limenaria si Skala Marion, iar in apropiere este o alta plaja interesanta mai ales pentru explorare, Metalia.
Plaja Metalia

Salonikios Beach in Thassos

A doua plaja pe care o recomand in Thassos este Salonikios, principalul motiv fiind ca aici poti sa ai parte de un apus de soare direct in mare.
apus de soare la Salonikios
Salonikios este o plaja la care sa vii dupa amiaza si sa stai pana spre seara (nu stiu cum este dimineata).
asfintit in Salonikios
Nisipul este rosiatic, apa este plina de vegetatie si de pesti iar in spatele plajei sunt pini de care sunt agatate sezlonguri.
nisip rosiatic la Salonikios
Zona este superba iar daca te urci pe dealul din spatele plajei ai o priveliste care-ti taie respiratia.

Bineinteles ca exista un beach bar iar in partea dreapta este o limba de stanca de pe care se poate sari si pescui in acelasi timp. Copiii sareau in stanga iar noi pescuiam in dreapta.
pescuit la Salonikios
Salonikios se afla in apropiere de Potos, intre Psili Amos si Giola, aproape de benzinaria de la Astris.

Nu este o plaja foarte cunoscuta, nici nu prea apare pe harti, accesul se face trecand printr-o padure si urcand cateva pante cu drum de pamant. N-o recomand dupa o ploaie puternica pentru ca nu veti reusi sa urcati.

Spor in vacanta in Thassos!