Care este visul tau?


Care este visul tau?
Am primit de la ING un e-mail personalizat si foarte dragut care ma intreba cand mi s-a indeplinit ultima data o dorinta. 

Mi-a fost usor sa raspund (in gand), deoarece dintre multele dorinte mi s-au mai indeplinit cate unele :)

Ce faci insa daca n-ai nicio dorinta, niciun vis? Evident ca n-are ce sa se indeplineasca!

Din punctul meu de vedere o dorinta este ceva de moment, pe cand un vis este o dorinta arzatoare, la care te gandesti mereu, pana la indeplinire. O dorinta continua, daca vreti.

Am fost uimit cand am citit undeva ca maxim 10% dintre oameni isi "fixeaza" visele. Daca acestor vise li se mai pune si un termen pana la care ar trebui "sa se indeplineasca", adica daca visele devin obiective, este deja un bun inceput.

Evident ca nu este suficient sa-ti scrii visul si sa astepti ca acesta se indeplineste singur. Insa majoritatea dintre acei putini care sunt constienti de visul lor si in plus actioneaza pentru indeplinirea lui, ajung sa-si indeplineasc visul.

Ca atare, avand in minte un vis mai vechi, am rapuns e-mail-ului de la ING si mi-am incredintat dorinta concursului promovat de ei. Adica am actionat putin pentru indeplinirea visului, in speranta ca voi castiga.

Concursul ING se desfasoara doar intre 3 si 19 decembrie, insa nimeni nu ne opreste sa ne gandim la visele noastre tot timpul, sa le materializam si sa trecem la altele mai indraznete.

E-mail-ul mi-am adus aminte si de o experienta personala din vara lui 2009, cand, citind cartea "3 pasi spre extraordinar" scrisa de Constantin D. Pavel, am raspuns provocarii de a pune pe hartie 100 de vise.

Cu primele 20-30 a fost usor, apoi din ce in ce mai greu pana cand am completat 100 de vise.
Nu pentru ca n-as fi avut idei, ci pentru ca ma gandeam sa pun pe lista vise "consistente". Imi era teama ca voi scrie vise "facile" care se vor indeplini usor sau de la sine si astfel voi neglija adevaratele vise.

Ati facut vreodata acest exercitiu? Nu este deloc usor ... nici macar sa-ti scrii visele, dar sa si actionezi pentru ele ;) 

Recunosc ca fiind in vacanta, scrierea celor 100 de vise mi-a luat mai mult decat o zi, asa cum cerea exercitiul. Grea a fost si continuarea. Exercitiul cere ca dupa stabilirea celor 100 de vise, in fiecare zi sa mai tai cate 10 vise din cele 100, pana cand mai raman doar 10 vise.

Atunci sa vezi ce greu iti va fi sa tai din ele, sa renunti la prioritatea pentru ele macar pe hartie. Dar daca reusesti, iti raman cele mai importante 10 vise, pe care va trebui sa te concentrezi.

Si inca nu s-a terminat, in urmatoarele zile trebuie sa tai cate 1 vis pe zi, pana ajungi sa vezi care este visul tau cel mai mare.

Ti se pare interesant? Te bagi? Nu este chiar o leapsa pentru ca numai tu trebuie sa stii care iti este visul. M-as bucura insa sa-mi lasi un comentariu in care sa-mi spui ca te-ai hotarat sa-ti "decantezi" visul si eventual, ca ii inviti si pe altii sa faca acelasi lucru.

Am scris acest articol gandindu-ma ca se apropie sfarsitul anului si vine momentul in care fiecare ar trebui sa ne facem bilantul pentru 2010 si sa ne stabilim obiectivele pentru anul viitor.

P.S.
Daca tot am scris despre experienta mea cu acest exercitiu sa mai adaug cateva detalii:
Exemplu:
Daca ai probleme cu somnul sau ai insomnie, visul nu trebuie sa sune asa: 
"Sa nu mai am probleme cu somnul/insomnia" 
ci asa 
"Sa am un somn bun si odihnitor". 

Sper ca ati prins ideea.

Etichete: