Slabitul si adolescentele

Slabitul si adolescentele
Guest Post by Lucianna

Bună. Sunt Lucianna, si sunt pe aici în trecere. M-am gândit, dacă tot mi-a sugerat Daniel să scriu sănătos, să povestesc povestea mea cu slăbitul.

Am observat în ziua de azi, la tot pasul, fete obsedate să slăbească. Cât mai mult, cât mai repede. Si le înteleg. Am fost si eu „mare”. Am avut 60 de kilograme. Am profitat de neatentia părintilor, de faptul că erau la lucru, să sar mese peste mese. Am încercat să beau apă mai multă ca să păcălesc foamea. Si am aflat că nu functionează.


Corpul fiecărei fete este făcut să functioneze si să arate într-un anumit fel. Si nu are rost să încerci să îti schimbi constitutia. Mai ales dacă esti mititică, ai mai putin de vreo 17, 18 ani. Corpul la vârsta aia este încă în schimbare. Dacă încerci diete, nu o să scapi decât de sănătate. O să te alegi cu ceva ameteli probabil, că este cam imposibil să tii o dietă fără să te privezi de ceva. Oricum, câteva kilograme or să plece de la sine, după ce te dezvolti. Asa a fost la mine. La 16 ani, cum corpul era în plin proces de definire a formelor, am scăpat de vreo 10 kilograme. Ce e drept, am mâncat si ceva mai sănătos o vreme, că mi se facea rău de la prăjeli.  Am si acum un fund imens pentru constitutia mea, si o burtică proeminentă, ca de gravidută. Ăsta e corpul meu!

Si corpul vostru are să vă ajute mult mai mult de îndată ce vă acceptati. Uitati-vă în oglindă si gânditi-vă la ce vă place să vedeti.

În loc de cure, încercati cateva smecherii.
De exemplu, mâncati mult dimineata! O chestie pe care o făceam în facultate era cea cu laptele de dimineată. Dacă beti lăpticul, ca niste copii cuminti ce sunteti, nu o să vă mai fie asa foame pe parcursul zilei. Si dacă aveti scoală sau servici, nu o să mai păcătuiti dând iama la magazinul din colt.

Pregătiti armele. Adică mâncare sănătoasă în caz de foame acerbă! O salată imensă, că tot vine vara, sau iaurt cu fructe. Nu renuntati la pâine. Nu am un site ceva să vă arăt. Dar este demonstrat stiintific. Două, trei felii de pâine la masă, aduc necesarul de fibre si sporesc senzatia de satietate.

Mâncati încet. Asa o să mestecati cum trebuie si alimentele vor fi mai usor de digerat. Plus că umblă vorba că senzatia de sătul ajunge la creier la 20 de minute după ce ne punem pe mâncat.

Nu sunt cine stie ce sfaturi, nu o să dati jos în mod miraculos. Vor functiona încet si sigur!
Sper să vă placă guest-postul meu si să ne citim veseli si sănătosi! 

O săptămână cât mai faină vă urez!

Etichete: