Electronicele mele, mai ales cele de azi

Electronicele mele, mai ales cele de azi
Nu stiu altii cum sunt dar eu in '89 aveam 19 ani si chiar daca as fi avut mai multe electronice ... fara curent nu prea aveau farmec.

Da, inchipuiti-va ca erau 3 ore de program TV (si un singur canal TV) pe care-l completam cu programele TV ale vecinilor bulgari si sarbi, atunci cand nu era taiat curentul. Si daca fiecare are acum 1-2-3 telefoane mobile, pe vremea aia am stat 9 ani fara telefon fix, dupa ce m-am mutat in alt cartier.

Alte vremuri, alte realitati. Primul calculator l-am pipait in facultate, dupa '89, asa incat cred ca principalele "electronice" ale copilariei si adolescentei au fost TV-ul, uscatorul de par si radio-casetofonul.

Singurul meu vis pe vremea adolescentei erau sa prind si canalul sarbesc 3K, pe langa "sarbi 1" si "sarbi 2" pe care-i urmaream deja. Nu m-as fi gandit ca in afara de efectul de "feon", un telefon mobil Nokia mai istet ar putea tine loc si de TV si de radio-casetofon. Plus ca poti fotografia sau inregistra video.

Dar cum sa te gandesti la televizoare LCD sau la aparate foto digitale cand pe vremurile acelea cenusii erau in alb-negru si TV-urile si fotografiile, iar viitorul batea mai mult spre negru? Singurele aparitii mai colorate care te faceau sa visezi erau revistele PIF si mai tarziu Neckermann, care circulau pe sub mana. Dar acestea nu erau electronice :)

Bine ca s-au schimbat vremurile, copiii nostri au crescut cu calculatorul in casa iar noi de bucuram de beneficiile tehnologiei moderne. Sincer nu mi-as fi inchipuit ca electronicele ne vor schimba atat de mult viata si ca vor fi disponibile la tot pasul, inclusiv online, cand pe vremea copilariei totul era restrictionat "pe cartela". Nu este vorba despre cartela telefonului mobil, noi am cunoscut altfel de cartele :(

Dar asa cum in anii copilariei TV-ul, radio-casetofonul sau feonul n-aveau rost fara curent electric, azi noul curent este dat de Internet. Electronicele de neimaginat in trecut au devenit in ziua de azi ... aproape consumabile si toate interconectate si de neconceput in afara zodiei IT & C. Astfel incat paralela "electronica" intre vremurile apuse si cele de azi este ... o curba crescatoare in care-si au locul aparate foto digitale, camera video, laptopul, rama fotografica, DVD-playerul si multe electrocasnice de bucatarie si de uz gospodaresc :)

Spor crescator!

Particip cu acest articol la Super Blog 2012.

Etichete: , ,