Surprinzator, cu "S" de la Super Blog


Surprinzator, cu "S" de la Super Blog
Surprinzator =  plin de surprize, premiere si surprinderi

Am zis sa fac si eu bilantul SuperBlog 2013, chiar daca mai am o proba de trecut, cea in care voi fi pus in balanta :)

Ca sa stiti care mi-au fost obiectivele, inca din 2012 mi-am propus injumatatirea intervalului in clasament. Am fost pe locul 44 la prima participare, pe 20 la a doua si pe 11 acum. Probabil ca am exagerat in primavara, cand trebuia sa fiu pe 22, si am recuperat acum :)

Imi propusesem sa castig premii intermediare la 6 probe, am reusit doar 4, dar am compensat cu un premiu anuntat pe parcurs si care pentru mine are cea mai mare greutate.

Delaco ne-a surprins si a anuntat un premiu unic, multi-probe, dorit si cu greutate. In branza. Plus ca ne-a comentat la articole :) Dar cel mai mare plus pentru mine este ca... am castigat :)) A fost premiul pe care mi l-am dorit cel mai mult si sper ca s-a vazut in articole.

N-au fost singurele surprize de la Delaco, care dupa parerea mea (pastrata din 2012) este cel mai generos sponsor. A suplimentat premiile la proba a doua, a inovat si pe Facebook si s-a votat pentru 6 finalisti, a suplimentat premiile si aici si tot asa vom avea parte de generozitate si la Gala, sunt sigur.

Nu a fost singurul sponsor care a suplimentat premiile initiale, Coty a facut la fel si sper sa nu fi uitat pe cineva.

Alte surprize au fost jurizarile si notele. Ana Mihailescu ne-a dat in premiera lista cu notele, dar si o saptamana de asteptare la a doua proba :)

Cred ca ar fi o idee buna sa primim un tabel cu notele, imediat dupa fiecare proba.
De multe ori am primit notele mai repede decat ne asteptam, dovada ca se poate si asa.
Stampile Online si CND Vacante ne-au promovat articolele de pe blog.

Reeija ne-a provocat cu cea mai creativa proba pentru un barbat :) Probabil au apreciat abordarea mea umoristica si in proba nr. 2 a extins rasul la toti, cu voie sau fara voie.

Nu stiu cum vi s-au parut voua probele, dar mie mi s-au parut ca au avut legatura unele cu altele :)
Sper sa nu ma insel, dar in editia 2013 a fost prima data cand am avut 3 probe de la acelasi sponsor. De la mai multi sponsori. Mie mi s-a parut asa:
Surprinzator sau nu, au fost mai multe "carcoteli" ca in editiile trecute. Probabil procentul a fost acelasi, dar fiind mai multi participanti si carcotelile au fost mai vizibile :(

Si pentru ca tot se cautau anumite constante in jurizare, note, clasament etc., am descoperit si eu 3 constante, desi i-am combatut pe cei care le cautau:
In premiera, la aceasta editie am folosit si eu contestatiile. In primavara mi-am propus de la inceput sa le ignor si asa am facut.

Acum le-am folosit si mi-au folosit sa inteleg cateva lucruri:
Nota reprezinta atat efortul personal al bloggerului dar si efortul lui in comparatie cu ceilalti. Astfel incat contestatia personala scoate un pic jurizarea din tabloul general. Daca insa la tabelul cu notele ar fi pastrate si cateva informatii despre notarea fiecarui blogger, iar ar fi de ajutor si pentru bloggeri si pentru juriu. Bloggerii inteleg ce au gresit sau au facut bine, fara a face contestatie. Juriul isi reaminteste contextul, in caz de contestatie.

Eu as merge in continuare pe contestatii, dar le-as combina cu reguli mai stricte la notare pentru sponsorii care jurizeaza:
De la 90 mai jos pot fi mai multe note identice, dar in acest caz cand ai 90 stii clar ca n-ai de ce sa mai faci contestatie. Mie mi s-a parut jenant si acum sa fac contestatie cu 90 de puncte, dar asa ar fi mult mai evident.

In sistemul actual un 99 luat cand toata lumea a luat note peste 90 este mai mic decat un 85 - 90 luat in conditii normale.

De la jurizare am ajuns la formularea cerintelor. La unele probe mi s-a parut ca juriile au fost mai creative decat super-bloggerii, in sensul ca din formularea probei nici n-am ghicit la ce s-au gandit. Si aici as avea o propunere, in sensul implicarii bloggerilor parteneri, care au deja experienta in SuperBlog. Inainte de a pune o proba pe platforma, as trimite cerintele probei la focus grupul format din bloggerii parteneri, impreuna cu 2 intrebari simple:
Aceleasi intrebari le-as adresa si sponsorului si apoi as compara raspunsurile.

Daca din raspunsurile bloggerilor parteneri rezulta ca proba nu este foarte clara sau ca este interpretabila, inainte de a-i da drumul in competitie as solicita sponsorului detalierea aspectelor neclare.

Din aceste neintelegeri au rezultat note mici, nemultumiri si chiar renuntari. Eu nu sunt adeptul renuntarii, dar unii colegi s-au simtit jigniti si s-au retras. Mai mult, unii au sters articolele si au aparut altele defaimatoare. In astfel de conditii n-are de castigat nici sponsorul, nici bloggerul si nici competitia SuperBlog in general.

Daca as fi convins ca am fost "sub-sub-sub apreciat" de un sponsor eu n-as sterge articolul, pentru ca l-am scris cu tot sufletul. Dar daca in urma contestatiei raspunsul este "jalnic", m-as gandi sa adaug un nofollow la link, asa ca bonus :) Sponsorii au painea si cutitul la notare, dar trebuie sa stie ca au si de pierdut daca nu-si fac treaba ok.

In nicio situatie nu sunt de acord cu jignirea sponsorilor pe grup. Nu toti sunt prezenti pe grupul FB, dar si daca ar fi nu cred ca asta este solutia.

Sper ca am trecut de aspectele mai putin placute, asa ca revin cu mare bucurie la partea pozitiva

Surprinzator (sau nu) a fost si faptul ca premiile de etapa de la Toyota fac test-drive-ul pana la Straja, astfel incat castigatorii offline sunt mai multi. Multumiri Ana Maria Toma!

In general mi-a placut atmosfera de pe grupul FB. Felicitari protagonistilor pentru incurajari, pentru ajutorul dat in problemele tehnice si pentru atmosfera de echipa. Acum nu dau nume si link-uri, pentru ca n-as vrea sa uit pe cineva.

Revenind la premiere si surprize, inclusiv Gala de la Straja se incadreaza aici, fiind prima data cand Gala este in afara Bucurestiului.

Acestea fiind zise, abia astept sa va cunosc si offline, pe cei deja cunoscuti sa-i reintalnesc si sa rezulte un eveniment memorabil.

Eu ajung la Straja inca de vineri, cu sania trasa de pinguini.
Sania trasa de pinguini
Am promis mai multe lucruri si ma tin de cuvant:
Cola Oltenesc  Zero Zahar  100% Zaibar
Cola Oltenesc  Zero Zahar  100% Zaibar

Restul vor fi bonus-surpriza :)

Sunt convins ca va fi o mare bucurie sa ne vedem offline, eu unul abia astept.

Drum bun si sa ne vedem la Straja!

Spor tuturor!

Etichete: , ,