Nu Vama-i vs. nu va mai fi niciodata...

Nu Vama-i vs. nu va mai fi niciodata...
Sau poate, pur si simplu, nu-i Vama ce zic ceilalti, ci ceea ce simti tu :)

Am citit mai intai un articol subiectiv, ca reactie la o scrisoare deschisa. Nu m-am regasit in niciuna dintre pareri :)

Poate pentru simplu fapt ca, spre deosebire de Septimiu (si altii), n-am considerat niciodata ca Vama Veche este statiune :) 

Pentru mine Vama Veche era locul unde veneam cu cortul in vacanta de vara. Punct.

Perioada de debut in Vama pentru Alex (2006) coincide cu perioada de final a vacantelor mele in Vama. Bifasem deja vreo 15 ani de Vama si 2 Mai cu cortul pe plaja, astfel incat nici perioada si nici impresiile nu coincid.

Am revenit in Vama in 2014, in premiera pentru mine, de 1 si 2 Mai. Mai frig, mai multi oameni, dar nu pot spune ca Vama n-are farmecul ei in astfel de zile. Sau ca nu exista locuri in care sa te simti bine.

Am cumparat si apa (nu s-a uitat nimeni ciudat la mine), am baut si bere si vodka, dar nu mi-am pus in cap. Nici mie si nici altora.

Am vazut multe clisee in parerile despre Vama (inclusiv astea cu Vama = alcool cat cuprinde), dar cred ca pana la urma fiecare vede peisajul prin paharul din fata ochilor, nu din ce-i spun ceilalti.

Ca unul care statea vara cu cortul pe plaja, vreo 10 zile, pot spune ca preferam locurile mai retrase si nu aruncam gunoi pe plaja, asa cum lasau cei care veneau doar cateva ore in weekend. Deci nici cliseul cu mizeria nu face parte din cadrul meu cu Vama.

Inghesuiala, aglomeratie pe (auto)strada nici atat, pentru ca Vama de vara este (era) diferita de Vama de weekend sau de Vama de mini-vacanta de 1-2 Mai, condensata in spatiu si timp.

Bineinteles ca nu mai este la Vama cum era altadata. Acum ajung mai multi oameni si mai repede, plus ca sunt mai multe spatii de cazare decat oferea altadata plaja :)

Dar asta nu inseamna ca nu mai gasesti oameni si locuri faine in Vama. Am stat la cort, dar in camping. A vazut si acum familii cu copii sau tineri multumiti de Vama.
camping Sandalandala la Vama Veche
Pana la urma, Vama este asa cum o traiesti!

Vama este asa cum o traiesti
Desi tot analiza pe text se numeste, parca am resimtit spiritul Vamii in bascheti rosii.

Iar imaginea din stanga... imi intareste parerea :)

Spor!

Etichete: , ,