Hai la una mica, Ouzo, Pastis, Mastica

Hai la una mica, Ouzo, Pastis, Mastica
Daca bere nu prea gasesti la greci in 'jde mii de sorimente, in schimb la Ouzo sunt campioni.

Ouzo asta e un fel de Pastis frantuzesc sau un fel de Mastica romaneasca. Eu am facut cunostinta cu o bautura de genul asta in Franta, in urma cu vreo 20 de ani. Imi era foarte cunoscut gustul si intr-un tarziu mi-am dat seama ca era gustul copilariei si al bomboanelor CIP, cu anason.

Si Ouzo si Pastisul se combina cu apa, dupa care culoarea devine laptoasa, fiind o bautura care nu poate fi falsificata prin "adapare".

Eu nu prea ma omor cu tariile, in schimb cand sunt in Grecia ma adaptez la specificul local, plus ca-mi mai iau ouzo si acasa, sa-mi ajunga pana anul viitor.

Mi se pare "totala" combinatia de Ouzo cu lubenita (pepene verde, pentru neolteni). Cateva picaturi de Ouzo peste pepene galben, salata de fructe, inghetata sau tort sunt de senzatie, dar parca tot la lubenita se potriveste cel mai bine.

Spor degustator!

Etichete: ,