Povesti cu vin: vin gerurile Bobotezei


Povesti cu vin: vin gerurile Bobotezei
© Twildlife | Dreamstime.com - Wolf Howling In Snow Photo
Nu stiu cum se "intampla", dar intotdeauna vine gerul in vremea Bobotezei. Cum ar veni, "gerul Bobotezei" este adevarat si la propriu si la figurat :) Pe astfel de vreme, cel mai bine stai de povesti la gura sobei la un ceai cald vin fiert.

Si daca tot e frig de urla lupii, sa va spun si eu o poveste cu lupi, pe care am aflat-o in iarna asta la Straja.

Mi-a spus un localnic cum fura lupul oaia de la stana, dupa ce a vazut cu ochii lui. N-o omoara ca s-o care cu greu pe urma. O ia cu dintii de lana de deasupra cefei iar cu coada o mana de la spate, astfel incat o conduce pana unde este sigur ca poate s-o manance.

Nici atunci cand lupii ataca o turma ratacita nu se apuca sa omoare oile aiurea. Le sperie si le orienteaza spre o rapa, oile sar si se ranesc, nemaiputand sa fuga, apoi le mananca pe indelete.

Acum sa nu-mi spuneti ca va mint de ingheata apele, ca nu e de la mine. Asa mi-a povestit omul, asa va spun si eu.

Spor povestitor!

Etichete: , ,