Branzeturi cum se cuVin DelaCorcova

Branzeturi cum se cuVin DelaCorcova
Joi am avut din nou ocazia sa invatam si sa experimentam in cadrul evenimentului Branzeturi cum se... cuVin. Branzeturile de la Delaco si-au gasit parteneri de nadejde in vinurile de la Corcova Roy & Damboviceanu, iar Temple Bar a fost locul potrivit pentru o asemenea intalnire de zile mari la Craiova.

Au fost mai multe premiere la aceasta editie, fiind din punctul meu de vedere cea mai completa editie de pana acum. Prezentarea vinurilor a fost facuta in exclusivitate de Serban Damboviceanu, partener la Corcova Roy & Damboviceanu.
Serban Damboviceanu
Spuneam de mai multe premiere, iar prima dintre ele a fost ca am avut pahare de degustare, puse la dispozitie de Serban, care ne-a invatat multe secrete despre vinuri si degustari.
secrete despre vinuri si degustari
Tot Serban ne-a pus la dispozitie si apa plata, astfel incat sa stergem gusturile intre cele 6 degustari. In premiera am avut si un vin desert la degustare, pana acum degustarile fiind doar cu vinuri seci.

Au fost si mai multe intrebari decat de obicei, degustarea fiind de fapt un dialog permanent intre cei care au prezentat vinurile si branzeturile si participantii la eveniment.
Serban povestind cu pasiune despre vinuri
Alin Sintimbrean ne-a povestit despre branzeturi si despre modalitatea de alegere a asocierilor dintre branzeturi si vin.
Alin Sintimbrean a povestit branzeturile
Eu am prezentat perechile de produse pe care le puteau castiga cei prezenti,
perechile de produse castigatoare
am facut tragerea la sorti
tragerea la sorti
si m-am fotografiat cu castigatorii.
fotografii cu castigatorii
Cu greu m-am abtinut sa nu raman cu Grana Padano si dupa poza, aceasta fiind branza mea preferata de la Delaco.

Insa de data asta am preferat alta combinatie, cea dintre vinul Dessert Corcova si Roquefort - Ile de France.
Roquefort - Ile de France de la Delaco
Eu prefer vinurile rosii si seci, dar explozia pe care mi-a provocat-o Dessertul de Corcova in cavitatea bucala mi-a spus o intreaga poveste colorata cu gusturi de castane, nuci verzi si migdale. Explozie, acesta este cuvantul pe care mi-l inspira acest vin.

Dessert Corcova
Serban ne-a explicat ca strugurii sunt culesi la sfarsit de Noiembrie, in anii in care a aparut in mod natural, datorita conditiilor de clima, mucegaiul nobil. Vinul este obtinut in 2013 din struguri Sauvignon Blanc si Chardonnay.

Daca in Septembrie productivitatea ar fi fost de 10 tone/ha, la sfarsitul lui Noiembrie mai sunt doar 4 tone/ha, deci struguri foarte concentrati, din cele 4 tone obtinandu-se 1 tona de must, prin presare directa si lunga a boabelorsi fermentare la temperatura controlata.

Mucegaiul nobil nu apare in fiecare an ci doar in anii in care se intampla anumite conditii climatice: 2008, 2009, 2013, 2014 si 2015.

Este un vin licoros, dulce cu o concentratie de zahar de 143,6 gr/litru, in conditiile in care un vin este considerat dulce daca depaseste concetratia de zahar de 45,01 gr/litru.

Vinul din struguri cu mucegai nobil si-a gasit perechea in cea mai celebră brânză cu mucegai albastru, dar si cea cu cele mai restrictive condidii DOC, pesterile din zona Roquefort-sur-Soulzon detinand monopolul maturării brânzei Roquefort.

Este o branza semi-tare cu mucegai albastru, obtinuta din lapte de oaie nepasteurizat, ceea ce-i ofera un gust intens, puternic si usor picant. Daca ar fi sa caracterizez branza Roquefort printr-un cuvant, acesta ar fi total. Este o branza care ori iti place in totalitate ori iti displace total.

Nobil ar fi cuvantul care sa caracterizeze imperecherea dintre Roquefort - Ile de France si Dessert Corcova, o combinatie total frantuzeasca atat branza (Roquefort) cat si strugurii (Sauvignon Blanc si Chardonnay) fiind de origine frantuzeasca.

La aceasta degustare am aflat multe informatii noi, atat despre Corcova cat si despre vinuri. Am aflat ca podgoria de la Corcova este atestata inca din timpul lui Mihai Viteazul, cand acesta era Banisor de Strehaia si ca este cea mai veche crama functionala din Romania.
Corcova Roy & Damboviceanu
Serban Damboviceanu ne-a explicat si cum se descopera culoarea unui vin, cu ajutorul unei foi albe (sau o farfurie alba) deasupra careia se inclina paharul cu vin pana cand vinul ia forma unei unghii. Ei bine, la varful "unghiei" se vede cel mai bine culoarea.
testul culorii cu unghia
La final ne-a vorbit si despre Corcova Trail Race, alergarea prin vie care se desfasoara in ultima Sambata din August si care beneficiaza de rehidratare cu vin.

Cu astfel de evenimente imi vin multe idei legate de participarea din acest an :)
vin multe idei
Pana atunci mai este, dar ca sa ne aducem aminte am facut o poza de grup. Sa vedem cati dintre participanti vor degusta vinurile de Corcova si dupa alergare, ca dupa branza i-am vazut deja :)
poza de grup
Deocamdata am ramas cu impresiile unei intalniri memorabile, cu fericitii castigatori ai imperecherilor DelaCorcova,
fericitii castigatori
cu multa bucurie printre invitati
bucurie printre invitati
si cu live blogging alaturi de vin rosu de Corcova :)
live blogging cu vin rosu
Multumim Serban Damboviceanu si Corcova, multumim Delaco pentru branzeturile de exceptie si multumiri gazdelor de la Temple Bar pentru excelenta locatie!



Spor degustator!

Etichete: , , , , ,