7 mancaruri preferate in Thassos


Spre deosebire de maslinele pastrate in sos, feliate, umplute sau pastrate in alte moduri, in Thassos au o modalitate proprie de a pastra maslinele, acestea fiind sarate si "stafidite".

Masline de Thassos


Prima data cand am fost in vacanta in Thassos am luat mai multe pungute de masline ca sa le incercam iar cele "stafidite" au fost preferatele mele. Nici nu mi-am mai pus problema sa-mi iau alune sau seminte la bere. Cu masline de Thassos merge berea ca unsa :)

Am mai gasit masline de Thassos in Halkidiki insa in zona muntelui Pelion le-am dus dorul :)

Musaca, tarama si salata de vinete


Am zis sa trec si cateva bunatati care se gatesc si pe la noi dar care la greci sunt mult mai gustoase.

Musaca (sau Moussaka cum zic ei) mancam si acasa, dar la greci pe langa cartofi mai contine si vinete iar deasupra se pune branza.
Musaca in Thassos
Tarama zic grecii la icre, insa sunt mai fine decat cele facute la noi si cred ca pe langa ceapa mai adauga si otet. Cel putin asa este gustul.

Salata de vinete e cam la fel ca a noastra, poate sa mai aiba o nuanta de usturoi sau de otet. O alta salata pe care o apreciez este cea de branza picanta, foarte buna pe post de aperitiv.


Caracatita la gratar in Thassos


Sunt mai multe modalitati de a pastra si gati caracatita, mie-mi place cea uscata la soare si apoi pusa pe gratar. E un pic mai tare dar are un gust tare bun. Am mai mancat o varianta fiarta si cu un sos mai bogat dar chiar daca era mai moale nu mi s-a parut la fel de buna.
caracatita la gratar
Am vazut si tentacule de caracatita taiate in rondele dar mie-mi place o bucata intreaga pe care s-o mesteres eu in farfurie :)

Lamb chops in Thassos


Lamb Chops sunt coaste de miel la gratar dar probabil ca au o reteta secreta pentru ca am facut si-n Romania dar nu mi-au iesit la fel de bune. Ori carnea de miel e altfel, ori o fezandeaza ei cumva, nu stiu ce-i fac insa gustul este demential.
Lamb Chops

Stuffed kalamari in Thassos


Stuffed kalamari este calamar pe gratar umplut cu branza. Mie asa-mi place calamarul, am vazut si rondele prajite in ulei insa nu se compara. Merge de minune cu un vin rece sau cu bere iar portiile fiind destul de mari nu prea mai ai loc de altceva.
Stuffed kalamari
De obicei kalamarul umplut vine insotit de cartofi prajiti, salata de varza si tzatziki.

Scoici saganaki in Thassos


Am inteles ca "saganaki" inseamna pregatit la cuptor iar scoicile sunt innecate in sos de rosii in care se mai pun si bucati de branza. De multe ori sosul a fost un pic picant, tocmai bun ca sa mearga mai bine bautura. Cum in Thassos nu prea gasesti supe, scoicile in sos de rosii sunt o mancare mai fluida pe care o apreciez de fiecare data.
Scoici saganaki

Supa de peste in Thassos


Spuneam ca supa nu prea gasesti in Thassos, insa am mancat la Taverna Simi din Limenas o supa de peste care mi-a placut la modul corespunzator. Este o supa mai groasa, ceva intre supa si supa crema in care sunt si legume intregi alaturi de bucatile de peste. Yam-yam, foarte bun si diferit de ciorba noastra.
Supa de peste
La cele 7 mancaruri am sa adaug si-un desert de neratat. Portocalele din Thassos au o culoare neuniforma si crezi ca nu dai 2 bani pe ele. De fapt chiar cativa bani dai insa gustul si aroma sunt complet diferite de ceea ce numim noi portocale iarna. Mult mai zemoase, mult mai aromate si chiar un gust diferit fata de ceea ce stim noi.
Portocalele din Thassos
Maslinele si portocalele sunt nelipsite in vacantele din Thassos si deja imi ploua in gura gandindu-ma la ele.

Pofta buna in vacanta in Thassos!

Etichete: , , , , , , ,