A sonda-sondaj-sondare ...

A sonda-sondaj-sondare
... s-alte sonde spatiale. Ca sa vedeti care este legatura in timp si spatiu dintre sondaj si sonde spatiale sa batem in cuie niste coordonate:

Un sondaj aerian in care m-am regasit cu 1,4% intentie de vot daca as candida pentru ... postul de presedinte al Consiliului Judetean Dolj ?!?

V-am spus in articolul despre cum-cand-de ce am devenit blogger ca am candidat in 2008 pentru Consiliul Local Craiova si chiar pentru Primaria Craiova din partea PNTCD, dar CJ Dolj? 2012?!?
Insa atunci eram implicat serios in activitatea politica locala iar acest lucru se reflecta in conferintele de presa,
in mass-media locala si uneori centrala. Au ramas destule urme pe internet :)

Din 2008 pana acum activitatea mea politica s-a redus considerabil, tinzand spre zero, prezenta in mass-media la fel, iar pe internet sunt prezent exclusiv datorita blogului, care nu are continut politic.

Astfel incat plasarea intr-un sondaj politic local, pentru o functie la care nu am aspirat niciodata si dupa o perioada de inactivitate politica imi ridica mari semne de intrebare. Adica eu, nefacand nimic cresc in sondaje iar altii, cu notorietate mult mai mare si cu activitate vizibila in ultimii 4 ani au doar ceva mai mult decat mine :) "Da-da, la branconaj", ca nu poate fi numit sondaj.

Ma gandesc aici la Pavel Badea, candidatul PNL pentru Primaria Craiovei care are o mult mai mare expunere media dar care in sondaj a iesit cu doar 2,8% intentie de vot.

Avand in vedere ca
nu prea-mi vine a crede cifrele sondajului nici la mine si nici la Pavel Badea. Explicatii as avea, in sensul ca s-a luat de la unul si s-a pus la altii. Eu dau intentia de vot inapoi, toata, ce sa fac eu cu ea - vorba lu' Margineanu.

Insa "sondajul" este cu bataie mai lunga, avand in vedere ca liberalii si psd-istii vor avea un candidat comun care va fi numit dupa rezultatele unor sondaje. Parerea mea este ca acum a fost doar o sonda trimisa in spatiu pentru a testa terenul, iar urmatoarele "sonde" vor confirma "trendul" dictat acum, pana cand se face un sondaj "serios". Si atunci, cei care cred in sondele lansate deja vor fi victimele efectului numit in sociologie "bandwagon". Adica vor neglija candidatii care in "sondajele" cunoscute de ei n-ar avea sanse.

Aici am fost "victima" indirecta a unui "sondaj", dar o alta mostra de sondaj am trait-o in direct acum vreo luna. Am raspuns la telefonul fix si era ... fix un sondaj referitor la ... ati ghicit, alegerile locale de anul viitor.
Daca m-as duce la vot. Da, am raspuns.
- Daca urmatorii ar candida din partea urmatoarelor partide cu cine ati vota pentru CL si Primaria Craiova?
- Cu nici unul.
- Pai cum, ati spus ca v-ati duce la vot.
- Exact si as vota cu un partid pe care dumneavoastra nici nu l-ati trecut in sondaj!

Profesionist sondaj, in care apareau Partidul Poporului (neinregistrat nici pana acum), PNG si altele care apar doar in preajma alegerilor, dar nici urma de PNTCD.

Nu m-a mirat nici acest sondaj si nici macar daca urmatoarea sonda m-ar plasa in cine stie ce pozitie favorabila pentru cine stie ce functie locala nu mi-as pierde echilibrul. Nici macar simtul umorului.
Ei isi fac treaba lor si castiga bani, eu imi vad de treaba mea si nu pierd timpul cu asemenea facaturi.

Timpul inseamna mai mult decat bani, timpul inseamna viata.
Iar viata adevarata este departe de balacarelile politice, de politica televizata sau de jocurile de culise.

Etichete: ,