Ce, cat, cand, cum, de ce (mancam)

Ce, cat, cand, cum, de ce (mancam)
La intrebarile "de ce mancam?" si "cat?" sper ca am raspuns deja.

Despre "ce mancam?" am tot discutat si voi continua cu articolele pe aceasta tema.

Ce, cand si cum mancam tine foarte mult de stilul de viata al fiecaruia. De-asta am si pus paranteza din titlu, deoarece intrebarile pot fi extinse de la mancare la stilul de viata. (Exemplu: ce, cat, cand, cum si de ce facem sport?)

"Cand mancam?" este un subiect mai putin acoperit, chiar daca am mai facut cateva referiri despre masa de dimineata.

Ar fi de dorit ca mesele sa respecte urmatoarele procente din totalul de alimente consumate zilnic
In sprijinul acestor procente am redat recomandarile domnului profesor Mencinicopschi despre mesele principale

Daca tinem seama ca organismul are propriul ceas intern care trebuie sincronizat cu mesele si activitatile noastre, atingem si intrebarile "cand?", "cum?" si "ce?" mancam.

Si iar ajungem la stilul de viata, pentru ca obisnuintele noastre ne dicteaza aceste lucruri.

Este important cum mancam si cand mancam
Adica sa nu mancam pe fuga, cu ochii in monitor sau in televizor, ci sa acordam atentia cuvenita meselor. De fapt, doctor Menci atentioneaza ca sunt folosite de organism doar alimentele bine digerate, adica alimentele trebuie bine mestecate, bine asociate si asa mai departe. 
Si o stare de spirit corespunzatoare in timpul meselor ajuta la o nutritie corecta si la o digestie sanatoasa.

De ce credeti ca am revenit mereu la stilul de viata atunci cand m-am referit la santate?

Uite de ce: Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) considera ca sunt 4 mari factori care influenteaza sanatatea, avand urmatoarele ponderi:
Daca primii 3 factori sunt mai dificil de controlat, stilul de viata depinde in mare masura de noi si are o pondere insemnata. Adica noi avem o influenta mare asupra starii noastre de sanatate.

Un stil de viata cat mai corect va doresc!

Etichete: , ,